شهردار مشهد گفت:امسال ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری که حدود هزار میلیارد تومان می‌شود را در اختیار دفاتر تسهیل‌گری قرار داده‌ایم.

اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری به دفاتر تسهیل‌گری

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی شهردار مشهد با اشاره به تشکیل ۲۸ دفتر تسهیل‌گری در مشهد، گفت: مجموع این دفاتر که ۳۱ محله در حاشیه شهر را پوشش می‌دهند ۵۵ درصد از مساحت و ۷۰ درصد از جمعیت این منطقه را در بر می‌گیرند.

او ادامه داد: به همین منظور شبکه کسب و کارهای خرد و خانگی از ابتدای امسال بعد از شیوع ویروس کرونا کار خود را در مناطق هدف شروع کرده و تاکنون سبب ایجاد اشتغال برای حدود ۲۰۰ نفر و ساخت چند کارگاه کوچک مقیاس شده است.
شهردار مشهد ادامه داد: دفاتر تسهیل‌گری، اسناد اجرایی بازآفرینی را تهیه و به تصویب می‌رساند، اما اجرایی شدن آن نیازمند همکاری ۳۰ نهاد مختلف در مشهد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کلائی بیان کرد: امسال ۱۰ درصد از سرجمع اعتبارات عمرانی شهرداری که حدود هزار میلیارد تومان است، در اختیار دفاتر تسهیل‌گری قرار گرفته است؛ به عبارتی پروژه‌های کوچک شهری براساس اسناد بازآفرینی کلید می‌خورند که این امر ما را از قرار گرفتن در مسیر بودجه‌ای رها می‌کند.
او تصریح کرد: به منظور بررسی وضعیت محلات بازآفرینی، متناسب با سقف مبلغی که دستگاه‌های مختلف در مناطق بازآفرینی هزینه می‌کنند، مبلغی را حدود ۵۰ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد که این امر کمک می‌کند تا دستگاه‌ها پیشنهادات جدیدی را ارائه کنند و ما نیز در این زمینه انعطاف لازم را داشته باشیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه بحث اجرایی شدن تبصره دو ماده پنج آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری در اجرای پروژه‌های محلات هدف است، تاکید کرد: بر اساس اجازه‌ای که در این رابطه از شورای اسلامی شهر مشهد دریافت کردیم، این آمادگی وجود دارد که در هر کدام از برنامه‌هایی که دسته‌های مختلف قصد اجرایی شدن آن را دارند؛ چنانچه به لحاظ تورم اعتبارات آن‌ها کفایت نکند، مدیریت شهری ۳۰ درصد را پرداخت خواهد کرد تا این امر به سرانجام برسد.
کلائی اظهار کرد: در موضوع تامین سرانه‌های خدماتی و فرهنگی نیز مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم، به گونه‌ای که بسیاری از دستگاه‌ها نمی‌توانند به لحاظ عدد و رقم سهم خود را در بازآفرینی که تکلیف قانونی دارند، تامین کنند.
او افزود: براساس این تبصره ساختمان‌هایی که در محلات هدف قرار دارند و بدون استفاده هستند به صورت پنج ساله در اختیار مدیریت شهری قرار دارد که با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این ملک‌ها جزو سهم افراد قرار خواهد گرفت و در مجموع این عوامل در جهت بهبود وضعیت خدماتی و کاربری‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و سایر موضوعات خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهردار مشهد ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از دستگاه‌ها در این امر درگیر هستند، بنابراین کمک آن‌ها و باور بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم ما در سال ۹۹ خواهد بود، نکته قابل توجهی است.
کلائی بیان کرد: در خصوص بحث اجرایی کردن ماده ۹ قانون احیا و نوسازی مقداری از برنامه زمان بندی عقب هستیم که در این راستا کمیته‌ای برای سنددار کردن املاک با هویت تشکیل شده است. همچنین مقدمات این امر نیازمند پیگیری بسیار زیاد در نهادهای بالادستی است که امید داریم سریع‌تر انجام شود تا مردم بتوانند در جهت سنددار شدن املاک آستانه‌ای و غیر آستانه‌ای در مشهد حرکت کنند.
او تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگری که در استان انجام شد، تشکیل کمیسیون ویژه ماده پنج برای محلات هدف بازآفرینی است که این امر در قانون احیا و تفاهم‌نامه‌ای که سال قبل منعقد کردیم، وجود دارد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.