یزد - سرپرست مخابرات استان یزد با بیان اینکه امزوره بسیاری از خدمات از طریق زیر ساخت های ارتباطی مخابرات انجام می شود گفت : هم اکنون تمام روستاهای استان یزد به اینترنت مخابرات دسترسی دارند .

تمامی روستاهای یزد به اینترنت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمدرضا زارع درهشتمین نشست خبری آنلاینی که توسط خانه مطبوعات استان یزدبه مناسبت هفته ارتباطات برگزار گردید اظهارداشت: تمام روستاهای استان یزد به اینترنت مخابرات دسترسی دارند و لازم است مردم مناطق روستایی به سمت اینترنت ای دی اس ال بروند.

 وی افزود : پهنای باند اینترنت استان ۲۰گیگ بود که ۲۰ گیگ دیگر نیز  افزایش پیدا کرد  و ما توانستیم به راحتی  پویش در خانه بمانیم را حمایت کنیم بیش از ۶۰درصد ظرفیت پهنای باند استان مخابرات استان خالی است و می توانیم مشترک بپذیریم.

زارع تصریح کرد: مصرف ما درزمان عادی حدود ۱۷گیگ بوده اما درزمان بیماری کرونا به ۲۶گیگ رسید و ما درپهنای باند مشکل نداریم اما ممکن است در مقاطع خاص با درخواست های زیادی برای افزایش گیگ مواجه شویم که بلافاصله مشکل را بر طرف  می کنیم و ما ۶۰گیگ ورودی همراه اول داریم در بخش تلفن همراه  نیز هنوز ۵۰درصد ظرفیت خالی داریم.

وی خاطر نشان ساخت: دردوران شیوع بیماری کرونا بستر خوبی فراهم شد تا مردم بتوانند در خانه های خود بمانند و از این بستر برای انجام امورات خود استفاده کنند و سعی کردیم به عنوان محافظان ارتباط ، زمینه تسهیل درخانه ماندن را برای همه مردم  فراهم  سازیم.

این مسئول درخصوص انتقاداتی که نسبت به کیفیت اینترنت استان صورت می گیرد گفت: دراین ایام به صورت لحظه ای تعداد بسیاری زیادی براستفاده کنندگان اینترنت در استان افزوده شد و پهنای باند مورد نیاز آنها هم به دلیل فعالیت دربستراینترنت افزایش یافت وما در این زمینه محدودیت هایی درحوزه تامین اینترنت داشتیم وبه دلیل افزایش تعداد درخواست کنندگان، ظرفیت کاری خود را افزایش دادیم و تلاش کردیم به همه درخواست ها پاسخ بدهیم.

سرپرست مخابرات استان ادامه داد: عوامل زیادی بر نبود کیفیت اینترنت تاثیر گذاراست و تیم مخابرات به سرعت در رفع  خرابی و نواقص فعال هستند و شماره ۲۰۲۰ برای اعلام  خرابی و مشکلات فنی و سرعت اینترنت مشرکین آماده پاسخگویی است.

زارع ضریب نفوذ اینترنت خانگی مخابرات استان را به ازای هر۱۰۰خانوار را ۲۵و هشت دهم دانست و افزود : دراین زمینه میانگین کشوری ۲۰ است و یزد جایگاه ها ی دوم تا سوم کشوری را دارا است.

وی تصریح کرد : همزمان با هفته مخابرات بیش از۷۹پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲میلیارد ریال درزمینه ها ی تاسیس ،توسعه ،نصب، اجرا و جایگزینی درسطح استان راه اندازی خواهد شد. 

زارع خاطر نشان ساخت: ایجادبسترسرویس تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت ازطریق تانوما ، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی، توسعه اینترنت پرسرعت خانگی، نصب سوئیچ دیتا  ،ایجاد امکان دایری تلفن ثابت بر بستر وایر لس، واجرای فیبر نوری از مهمترین پروژه قابل افتتاح دراین هفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.