خراسان شمالی- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: یکی از دغدغه ها در اجرای بزرگراه، بویژه در مسیر بجنورد-جنگل گلستان، عبور روستاییان از عرض جاده است که این امر مخاطراتی را برای این عابران به دنبال دارد.

احداث بزرگراه ها باید پیوست اجتماعی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، محسن محمدی در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل وسوانح رانندگی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای جاده ها و بزرگراه ها باید پیوست اجتماعی داشته باشد، گفت: در اجرای جاده ها، علاوه بر ایمنی ترددها، باید نیازهای مردم روستاهای مسیر هم مورد توجه باشد.

وی افزود: محوریت در ساخت جاده ها، تامین و ارتقای ایمنی ترددها است البته در این زمینه باید مخاطرات تردد عرضی از جاده که توسط روستاییان انجام می شود مورد توجه باشد.

محمدی با بیان اینکه روستاییان مسیر بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان برای تامین معاش، ناگزیر از تردد عرضی هستند گفت: قرار است در این زمینه کمیته ای متشکل از راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، فرمانداری ها و مدیریت دفتر فنی استانداری ایجاد و نسبت به بررسی و تصمیم گیری اقدام کنند.

وی افزود: این کمیته قرار است تا ۱۰ روز آتی راهکارهای رفع مشکلات محور آشخانه - جنگل گلستان را به لحاظ حقوقی و فنی با هدف تسهیل بهره برداری بهینه از بزرگراه مورد بررسی قرار دهد.

محمودرضا معموری، فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز در این جلسه با تاکید بر لحاظ شدن مسائل اجتماعی در اجرای پروژه های بزرگراه، تردد اهالی روستای چمن بید از بزرگراه را از دغدغه ها عنوان کرد و گفت: نباید نسبت به مطالبات مردم روستا بی تفاوت بود باید با اجرای طرح ها همانند زیر گذر مشکلات این اهالی را حل کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این نشست بالا بودن شمار حادثه های ترافیکی در محورهای روستایی را از دغدغه های این اداره کل برشمرد، گفت: سال گذشته خراسان شمالی به لحاظ تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری در جایگاه پنجم استان های کشور قرار داشت اما جایگاه این استان در شمار تلفات سوانح در محورهای روستایی در ردیف ۲۵ استان‌های کشور بود که وضعیت بحرانی این محورها به دلیل اینکه کارکرد این محورها عملا فراترازسرویس دهی به چندروستا بوده،همواره باچالش جدی همراه است.

جعفر شهامت افزود: شمار کاربران محورهای روستایی استان بالا است، یک محور روستایی در اصل به عنوان یک محور منطقه ای مورد استفاده اهالی چند روستا است از این رو تردد ها عملاً در حد یک محور اصلی در جریان است و تناسبی با زیرساخت ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.