امروز هر دلار آمریکا به قیمت ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی فروخته شد اما این عقب نشینی ۵۰ تومانی تغییری در بهای خرید و فروش ارز در بازار آزاد پدید نیاورد.

آیا کاهش اندک قیمت دلار به معنای شروع روند کاهشی ارز است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین برخی معتقدند رییس کل بانک مرکزی سیگنال لازم را در خصوص بازگشت قیمت‌ها در بازار دلار داده است اما حتی موافقان این نظریه نیز دیگر قیمت دلار را در کانال ۱۵ هزار تومان متصور نیستند و می‌گویند با توجه به رشد تورم از یک سو و مسأله کرونا از سوی دیگر سد سخت مقاومت برای عقب نشینی کانال ۱۶ هزار تومان خواهد بود.

 صرافان هر دلار را به قیمت ۱۷ هزارو ۵۰ تومان خریداری می کنند.

 از سوی دیگر همزمان با عقب نشینی دلار، یورو واکنش خاصی به بازار نشان نداد. هر یورو در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود و نرخ خرید این ارز نیز در صرافی‌ها برابر با ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 همتی حالا هشدار داده است که سرمایه‌هایتان را سرازیر بازار ارز نکنید و این روند برگشتنی است. وی اشاراتی البته به ماجرای بازگشت ارزهای حاصل از صادرات غیرنفتی دارد. با توجه به این نکته و همچنین اعلام از سرگیری صادرات غیرنفتی ایران انتظار برای ثبات قیمت‌ها در بازار ارز انتظاری دور از ذهن نیست.

 در عین حال باید توجه داشت که در روزهای ریزش بورس، برخی از سرمایه‌های سرگردان که در تردید برای ورود به تالار شیشه‌ای بودند، سر از بازار ارز درآوردند و همین امر سبب شد قیمت‌ها روندی افزایشی را تجربه کنند.

به این ترتیب بازگشت بورس به مدار صعودی و عادی شدن وضعیت معاملات خود می تواند در حکم مسکن برای بازار ارز عمل کند.  قیمت ارز در آخرین روزهای سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود و پس از آغاز سال نو پیشروی قیمت در این بازار ادامه یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.