شهرکرد- با شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از مشاغل و فعالیت‎ها آموزشی تعطیل شد.

وضعیت برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‎های چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین_ با شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از مشاغل و فعالیت‎ها آموزشی تعطیل گردید. که به منظور پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس و به حداقل رساندن آسیب ناشی از تعطیلی آموزش‏‌های حضوری، فعالیت آموزشی در استان به صورت الکترونیکی از سر گرفته شد.

اما با فرا رسیدن ایام امتحانات پایان ترم و ادامه دار بودن بیماری در جامعه مسئله‎ای که ذهن دانشجویان را درگیر کرده است، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‎ها می‎باشد.

ابراهیم بختیاری‌فرد در جلسه کمیته دانشجویی شهرستان شهرکرد، با تاکید بر سلامت دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه‌ها در زمان برگزاری امتحانات حداقل برای ۵۰ درصد دانشجویان با رعایت نکات بهداشتی امکانات خوابگاهی را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرکرد با بیان اینکه امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، حمل و نقل، سکونت در خوابگاه‌ها، تغذیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری امتحانات سال جاری انجام خواهد شد، افزود: تیم‌هایی بهداشتی از شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم‌پزشکی به منظور انجام تب‌سنجی، ضدعفونی و دیگر موارد بهداشتی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای ارزیابی خوابگاه‌ها، هماهنگی بین دانشگاهی جهت بررسی خدمات‌دهی بهتر به دانشجویان و همچنین رفع مشکلات احتمالی با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل می‌شود، اضافه کرد: دانشگاه‌های شهرستان با اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات از تجمع دانشجویان در خوابگاه‌ها و محیط دانشگاه جلوگیری کنند.

بختیاری‌فرد با اشاره به اینکه دانشجویان بومی استان که از شهرستان‌های دیگر هستند بعد از امتحانات نباید از فضای خوابگاه استفاده کنند و حداکثر ظرفیت اتاق‌ها باید دو نفر باشد، گفت: همچنین نباید تمامی امتحانات دانشکده‌ها در یک بازه زمانی برگزار شود بلکه باید با فاصله انجام شود که تجمع صورت نگیرد.

استفاده از خوابگاه در موارد اضطراری

 رئیس دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‏‌و گو با خبرنگار قدس‎آنلاین با بیان اینکه زمان بندی و ساعت امتحانات به گونه‏‌ای برنامه ریزی گردیده است که از خوابگاه‌ها به صورت حداقلی استفاده شود، اظهار داشت: خوابگاه دانشگاه در حال حاضر تعطیل است اما در دوران امتحانات پایان ترم موارد ضروری به صورت محدود می‎توانند با رعایت کامل موارد بهداشتی از خدمات خوابگاهی استفاده کنند.

ابراهیم رحیمی با بیان اینکه امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد، عنوان داشت: امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از تاریخ ۲۴ خرداد ماه تا ۱۳ تیر ماه  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رعایت پرتکل‏‌های بهداشتی در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم، تصریح کرد: تمام موارد بهداشتی از سمت دانشگاه رعایت خواهد شد و بین ساعات امتحانی ضدعفونی سالن امتحانات انجام خواهد پذیرفت.

حذف امتحانات پایان ترم در دانشگاه پیام‎نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان در گفت‏‌وگو با خبرنگار قدس‎آنلاین با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانشجویان، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‏‌نور لغو گردیده است.

علی رضا آبرود با بیان اینکه تامین سلامت روانی و جسمی دانشجویان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: نمره پایان ترم دورس دانشجویان به صورت ارزشیابی خواهد بود.

امتحانات دانشگاه دولتی به صورت مجازی برگزار می‏‌شود

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد نیز در گفت‏وگو با خبرنگار قدس‎آنلاین اظهار کرد: جلسات متعددی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان برگزار شده است، که به احتمال زیاد به منظور حفظ سلامت دانشجویان امتحانات پایان ترم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حمدالله مشتاقی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان موجب شد آموزش‏های حضوری تعطیل شود، خاطرنشان کرد: در این زمان دانشگاه شهرکرد در صدد برآمد تا زیرساخت‎های خود را گسترش دهد و آموزش برخط را برقرار کند و به همین منظور، تهیه نرم‌افزارها و زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.