معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال هزار و ۳۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در این استان صادر شده است.

۱۳۴۷ مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد امین بابایی اظهار کرد: از این تعداد ۷۹۳ مجوز مربوط به مشاغل خانگی مستقل و ۵۵۴ مجوز مربوط به مشاغل خانگی پشتیبان بوده است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی مستقل همه کارهای مربوط به بازاریابی، تهیه مواد اولیه و تولید محصول به تنهایی است و مشاغل خانگی پشتیبان اشخاص حقیقی یا حقوقی مشاغلی است که مسوولیت حمایت از تعدادی از شاغلان خانگی را در فرآیند مربوط به ارائه خدمات تهیه و توزیع مواد اولیه و بازاریابی را انجام می‌دهند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت به ۱۲۸ متقاضی پشتیبان مشاغل خانگی مبلغ هفت میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و برای هزار و ۹۴۵ نفر ایجاد شغل شده است.

بابایی افزود: مشاغل یا کسب و کارهای خانگی فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد کاریابی‌های استان هم گفت: پارسال ۴۴ هزار و ۴۹۴ نفر کارجو در کاریابی‌ها ثبت نام کردند و ۲۶ هزار و ۹۹۹ فرصت شغلی به وسیله این کاریابی‌ها شناسایی و ۹ هزار و ۹۲۴ نفر مشغول کار شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.