استاندار خراسان رضوی با توجه به نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد، به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران دستور داد هر هفته «دوشنبه‌ها» شرایط دیدار چهره به چهره با مردم فراهم شود.

دستور استاندار خراسان رضوی به مدیران برای دیدار چهره به چهره با مردم/ هر دوشنبه؛ ملاقات حضوری مردم با مدیران

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی با توجه به نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و ماده ۲۳ منشور حقوق شهروندی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران مراکز استان دستوراتی را صادر کرد.
 وی با اشاره به برگزاری دیدار چهره به چهره مردم با مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور ارتباط نزدیک و مستمر با مردم و آگاهی از مشکلات و اهتمام در رفع آن‌ها با تکریم و حفظ کرامت انسانی در دستگاه‌های تحت مدیریت، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران موظفند شخصا در روز دوشنبه هر هفته از ساعت ۸ الی ۱۲ به عنوان روز دیدار چهره به چهره در محل دفتر خود ملاقات مردمی داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: دیدار چهره به چهره به ملاقات‌هایی گفته می‌شود که صرفاً جهت حل مشکلات مردمی در مکان و زمان مشخص انجام می‌شود بدیهی است که شرکت و یا سخنرانی در مراسم‌ها، مناسبت‌ها، بازدیدهای عمومی و پاسخگویی موردی روزمره به منزله ملاقات عمومی مردمی نخواهد بود و از ارائه آمار و مشخصات متقاضیان در دیدارهای روزانه مسئول دستگاه به عنوان ملاقات مردمی خودداری شود.
رزم‌حسینی در بخش دیگری ادامه داد: با استناد به مواد ۲۰ و ۲۲ منشور حقوق شهروندی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران موظفند ضمن بررسی سریع موضوعات مطروحه از سوی شهروندان، نتیجه نهایی اقدام به نحو مقتضی از طریق پیامک، نامه یا تماس تلفنی به اطلاع متقاضیان رسانده شود.
وی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران موظفند در صورت دعوت اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری جهت پاسخگویی برخط در مرکز سامد استان یا همان سامانه «۱۱۱» در زمان مشخص شده شخصا حضور یافته و به صورت تلفنی پاسخگویی شهروندان باشند. لازم به ذکر است این امر جهت در دسترس بودن برای شهروندان مقیم شهرستان و جلوگیری از مراجعه حضوری به دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران موظفند، نسبت به معرفی یک خط تلفن ثابت مشخص بر روی میز مسئول دستگاه به اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری به منظور هماهنگی و انجام برنامه‌های مورد نظر اقدام نمایند. البته مدیران باید شخصاً در روز دیدار چهره به چهره پاسخگو باشند.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.