مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از اتمام عملیات انتقال آب شرب بهداشتی به حرم مطهرامام رضا(ع) خبرداد و گفت: این پروژه مهم درایام محدودیت های ترافیکی کرونا به طول بیش از ۲ کیلومتر با موفقیت به اتمام رسید.

نوسازی خط اصلی انتقال آب به حرم مطهر رضوی با موفقیت به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان ضمن اعلام این مطلب گفت: آب شرب حرم مطهر رضوی از چند نقطه تهیه می شود که یکی از خطوط اصلی آن از ۲۰ سال گذشته در خیابان امام رضا (ع) اجرا شده بود لذا با توجه به فرسودگی این خط و همچنین قرار گرفتن در مسیر بی آر تی اتوس رانی، در صورت بروز هر گونه اتفاق، رفع آن مشکلات زیادی را برای شرکت آب و فاضلاب مشهد فراهم می ساخت.

وی با بیان این که از سال ۹۰ قرار بر جابجایی این خط بود اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات ترافیکی در خیابان امام رضا(ع) پیشنهاد اجرای این خط از مسیر دیگری داده شده بود اما طولانی بودن خط، پر هزینه بودن و باز هم وجود مشکلات ترافیکی، اجرای این خط را نیز لغو کرد. اما درنهایت از فرصت به وجود آمده در پی شیوع کرونا و همچنین  لغو تردد اتوبوس ها، بسته شدن حرم مطهر رضوی و کاهش رفت و آمد در خیابان امام رضا (ع) استفاده کردیم و این طرح بزرگ اجرا شد.

وی در ارتباط با مشخصات پروژه نیز افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم اجرای پروژه خط انتقال آب به حرم مطهر به طول بیش از  ۲ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال با استفاده از لوله های ۴۰۰ میلیمتری چدنی با استحکام بیشتر از منطقه سیدی به سمت حرم مطهر و بدون اتصال به شبکه های موجود انتقال آب با تلاش های شبانه روزی کار کنان شرکت آب مشهد به اتمام رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.