معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلید خورد، گفت: با تلاش تمامی اعضای تیم پیوند دانشگاه تا کنون ۹۸۶ عمل اهدای عضو در دانشگاه انجام شده است که موجب نجات و ادامه زندگی ۳ هزار و ۹۸۵ نفر شده است.

۹۸۶ عمل اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی ۱۹ سال اخیر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب دا، دکتر شاپور بدیعی در نشست با اعضای مدیریت فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت سالروز پاسخ مثبت حضرت امام خمینی(ره) به استفتاء اهدا عضو از افراد مرگ مغزی است خاطر نشان کرد: این روز به عنوان یک افتخار در تاریخ تشیع به شمار می‌رود و این امر موجب شد در این سال‌ها جان هزاران بیمار در انتظار پیوند نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلید خورد و تا کنون این دانشگاه موفقیت‌های چشمگیری را در این زمینه کسب کرده است، تصریح کرد: با تلاش تمامی اعضای تیم پیوند دانشگاه تا کنون ۹۸۶ عمل اهدای عضو در دانشگاه انجام شده است که موجب نجات و ادامه زندگی ۳ هزار و ۹۸۵ نفر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در روند پیوند اعضا، اقدامات کمی و کیفی بسیار خوب و رو به رشدی  صورت گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر شاخص اهدا عضو (PMP) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۹.۶ درصد است که نسبت به سال گذشته ۴ واحد رشد داشته است.

بدیعی با تاکید بر اینکه هر یک دهم رشد در شاخص اهدای عضو نیازمند تلاش شبانه روزی است، خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۸۰ تنها چهار مورد پیوند عضو در دانشگاه  علوم پزشکی مشهد انجام شد و این در حالی است که در سال گذشته با وجود اینکه در ماه‌های انتهایی سال بحران کرونا به وقوع پیوست این آمار به ۱۲۵ مورد رسید.

وی تصریح کرد: در این مدت سه هزار و ۲۹۴ مورد پیوند کلیه،  ۳۵۲ مورد پیوند کبد، ۷۶ مورد پیوند قلب، شش مورد پیوند کبد و کلیه و ۸ مورد پیوند کلیه و پانکراس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این مدت ۶۶۱ بیماری که دچار سوختگی شدید شده بودند با پیوند پوست جانشان نجات یافت و ۸۷۰ نفر نیز با پیوند قرنیه بینایی خود را بازیافتند.

بدیعی افزود: همچنین در سال گذشته نخستین عمل پیوند کبد از دهنده زنده بر روی یک کودک خردسال با موفقیت انجام شد که گام مهمی در ارائه خدمت به بیماران به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.