مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: برای ۳۵۸ نفر از سردفترداران در این استان طی سال گذشته پرونده انتظامی تشکیل شد که برخی از این افراد دارای بیش از یک پرونده هستند.

برای ۳۵۸ سردفتردار در خراسان‌رضوی پرونده انتظامی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسن بهادر گزارش داد: سال گذشته با ۶۴۴ بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان به بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار سند تنظیمی توسط ۳۷ نفر از بازرسان این اداره کل رسیدگی شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ درصد افزایش داشت.
وی افزود: تعداد شکایات واصله در خصوص عملکرد دفاتر اسناد رسمی در سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت ولی به خاطر کیفی سازی بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته برای ۲۶۱ پرونده متشکله کیفرخواست صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: پس از رسیدگی در دادگاه بدوی انتظامی سردفتران و دفتریاران برای ۹۲ پرونده رای برائت و برای ۱۰۵ پرونده نیز جزای نقدی صادر شد و ۲۶ سردفتر هم به انفصال موقت از شغل سردفتری محکوم شدند، مابقی پرونده‌های تشکیلی نیز با صدور قرار نیاز به رسیدگی مجدد تا صدور رای مقتضی دارد.

وی با اشاره به افزایش ۸۷ درصدی پرونده‌های انتظامی تشکیل شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، گفت: سال گذشته در رسیدگی اولیه از سه نفر از سران دفاتر اسناد رسمی سلب صلاحیت شد که این موضوع با اعتراض آنان در دادگاه تجدید نظر در حال رسیدگی نهایی  است.
بهادر افزود: بازرسان این اداره کل هیچ مماشاتی با سردفتران و دفتریاران متخلف ندارند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۹ واحد ثبتی مصوب دارد که این تعداد معادل ۶ درصد از کل واحدهای ثبتی فعال در کشور است.
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.