خراسان شمالی- دومین جلسه شورای زکات خراسان شمالی با هدف تعیین میزان فطریه و ساماندهی صندوق های جمع آوری این واجب الهی در سطح استان در حالی برگزار شد که میزان فطریه عام به ازای هر یک نفر ۸ هزار تومان، میزان کفاره غیر عمد به ازای هر یک روز دو هزار و ۵۰۰ تومان و کفاره عمد نیز ۱۶۰ هزار تومان محاسبه شد.

فقط صندوق‌های شورای زکات استان مجاز به جمع آوری فطریه هستند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ریزی انجام شده در نحوه  جمع آوری زکات فطریه در روز عید، گفت:  امسال به دلیل وجود بیماری کرونا  تمامی مساجد این استان به عنوان پایگاه جمع آوری زکات فطریه در نظر گرفته شده است، به طوری که هزار و ۲۳۰ پایگاه در روز عید آماده جمع آوری فطریه های مردم روزه دار این استان است.
وی به انسجام در نحوه جمع آوری فطریه توسط دستگاه های عضو شورای زکات اشاره کرد و گفت: تنها صندوق‌های شورای زکات استان خراسان شمالی مجاز به جمع آوری فطریه هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تاکید کرد: صندوق‌های فاقد مجوز فطریه جمع آوری و با آنها برخورد قانونی می شود.
الهی راد در ادامه به معرفی سامانه سخا در جهت پیشگیری از هرگونه موازی کاری دستگاه ها و خیران در کمک به نیازمندان اشاره و خاطر نشان کرد: سامانه سخا به‌منظور جلوگیری از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام، بهزیستی و سایر تشکل های مردم نهاد برای حمایت از نیازمندان راه اندازی شده است.
وی گفت: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار راه اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه‌ها به ویژه مراکز نیکوکاری برقرار می کند.
آیت الله یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی نیز در این جلسه  با تأکید بر این‌که باید فطریه و کفاره در همان ساعات اولیه به دست نیازمندان برسد، عنوان کرد: پرداخت فطریه بر همه مسلمانان و افراد تحت تکلف آنان واجب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.