قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ماحاصل همفکری و اتفاق نظر کارشناسان در فرایند اصلاح ساختاری آستان قدس رضوی را تمرکز، هم‌راستایی و نزدیکی بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی معرفی کرد.

هم‌راستایی و نزدیکی بخش‌های مختلف هدف غایی اصلاح ساختاری آستان قدس است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در جلسه معارفه انتصابات جدید آستان قدس رضوی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن شکرانه نعمت خدمت‌گزاری در این آستان مقدس، گفت: به همه متولیان مسئولیت‌های جدید آستان قدس رضوی عرض تبریک و آرزوی توفیق روزافزون دارم.

وی افزود: امیدوارم با انجام وظیفه درست و حرکت صحیح، شرمنده امام رئوف(ع) نباشیم و حاصل خدمات و انجام وظیفه ما رضایت امام هشتم(ع) و زائران و مجاوران عزیز باشد.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی و در نتیجه مطالعات علمی انجام شده، ساختار آستان قدس رضوی بازنگری، اصلاح و تکمیل شد، اظهار کرد: توازن و تعادل، متناسب‌سازی تشکیلات با وظایف، تقسیم کار تخصصی، تسریع نظام تصمیم‌گیری و اجرا، تقویت نظام برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد، بهبود نظارت و کنترل‌های داخلی، افزایش بهرمندی از ظرفیت‌های ملی و استفاده از مشارکت و خدمات مردم‌نهاد در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اهتمام به سرمایه‌های انسانی آستان قدس رضوی از جمله اصول حاکم بر اصلاحات ساختاری صورت گرفته است.  

به گفته وی، ساختار آستان قدس رضوی بر این اساس در قالب پنج سازمان و بنیاد عملیاتی و یک ستاد مرکزی طراحی و سازمان‌دهی شده است. حرم مطهر، سازمان مرکزی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد بهرهوری موقوفات و بنیاد کرامت رضوی از ارکان این سازمان نوبنیاد هستند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ۲۴ حکم جدید ابلاغ شده از جمله حرکت در مسیر تعیین شده است، ابراز کرد: در این انتصابات جز موارد انگشت شمار از ظرفیت‌های نیروهای متخصص داخل آستان قدس رضوی استفاده شده و  تقویت، اصلاح و حذف موازی‌کاری در جهت چابک‌سازی و تسریع بیشتر در اقدامات پیش رو از مهمترین علل این اقدام بوده است.

وی اضافه کرد: اجرای عملیاتی کار از سال گذشته آغاز شد و حدود سه ماه پیش به دستور تولیت آستان قدس رضوی کارگروهی برای تایید نتایج کار تیم‌های مطالعاتی تشکیل شد تا زمینه اقدامات مراحل بعدی در گام‌های دوم و سوم فراهم شود.  

خاکسار قهرودی با اعلام اتمام عملیات تحقیقاتی و مطالعاتی بروی طرح اصلاحات ساختاری آستان قدس رضوی، گفت: برای به سرانجام رساندن این ماموریت، کار سخت و فشرده‌ای در قالب برگزاری ۲۳ جلسه اصلی در سطح کارگروه، ۵۰ جلسه در سطح مدیریت معاونت طرح و برنامه و مدیریت‌های بخش‌های دیگر و نیز ۲۰ جلسه داخلی در معاونت طرح و برنامه و در مجموع بالغ بر ۱۳۰۰ نفرساعت کار فشرده مبتنی بر نظر همه کارشناسان بخش‌های ۲۴ گانه و کارگروه مطالعات اولیه در تهران انجام شد.  

خاکسار قهرودی با تشریح نتایج به دست آمده، بیان کرد:  در نتیجه این کار فشرده و سنگین، توافق عمومی حاصل شد و بررسی بروی ۲۳ بخش از ۲۴ بخش مورد تحقیق انجام شد و کار بروی بخش آخر هم بزودی به پایان خواهد رسید.  

وی با اشاره به رویکرد شاخص دیگری در این رابطه عنوان کرد: ضرورت تعیین پست‌های ضروری و کاهش پست‌های غیرضروری با تمرکز بر هم‌راستا کردن بخش‌های مختلف در حوزه ماموریت‌های پنج‌گانه اصلی اعم از حرم مطهر، سازمان مرکزی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد بهرهوری موقوفات و بنیاد کرامت رضوی، نگاه محوری دیگری درحوزه اصلاحات انجام شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خاتمه تاکید کرد: در این مسیر ماحاصل همفکری و اتفاق نظر همه کارشناسان، تمرکز، هم‌راستایی و نزدیکی بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی در یک بستر بود. امید است در عمل هم شاهد نتیجه‌بخش بودن تغییرات صورت گرفته باشیم.  

گفتنی است، بر اساس احکام جدید صادر شده توسط تولیت آستان قدس رضوی، مالک رحمتی به عنوان رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات، محمدحسین استادآقا به سمت مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر به عنوان رئیس سازمان علمی و فرهنگی، حجتالاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد به سمت مشاور و معاون تبلیغات اسلامی، ابوالفضل خودمانی به عنوان مشاور و مدیرکل بررسی و نظارت راهبردی، مصطفی فیضی به سمت رئیس مرکز بازرسی و حسابرسی داخلی آستان قدس و علیرضا اسماعیل زاده به عنوان مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی انتخاب شده‌اند.

همچنین یادآور می‌شود، در احکام دیگری از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مرتضی فیروز آبادی به عنوان معاون طرح و برنامه، محمدکاظم ملازم الحسینی رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی، محمد قاسمی زهان مدیر بحران و پدافند غیرعامل حرم مطهر و آستان قدس، غلامرضا پرنده مدیر نظارت بر موقوفات، امیرعباس علاقه‌بندان مدیر دفتر حقوقی آستان قدس، عبدالعلی وریدی مدیر امور مهمانسراهای حضرت رضا(ع) و امین بهنام به عنوان مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی معرفی شدند.

شایان ذکر است، دیگر احکام جدید ذیل بنیاد کرامت رضوی به این شرح اعلام شدهاند: سیدوحید موسویان جانشین مدیرعامل کرامت رضوی، حامد صادقی معاون خدمات اجتماعی بنیاد، سیدوحید سعادت معاون طرح و برنامه بنیاد، علیرضا حبیبی معاون پشتیبانی و نظارت بنیاد، علی اکبر عصارنیا مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، سعید اصغری نکاح مدیر مرکز جامع مشاوره رضوی، فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده، حمزه سپهریان مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی، علیرضا تاج فیروز مدیرعامل موسسه تربیت بدنی و مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی آستان قدس رضوی.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.