هنرمندان منتخب تجسمی با هدف همراهی با مردم مظلوم فلسطین در روز قدس آثار هنری در حرم مطهر امام رضا(ع) خلق می‌کنند.

هنرمندان تجسمی «بر آستان قدس» نقش هنر می‌زنند

قدس آنلاین: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ضمن اعلام این مطلب در گفت‌وگو با قدس گفت: جمعی از هنرمندان رشته‌های تجسمی همزمان با روز قدس به خلق و آفرینش آثار هنری در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازند.

 میثم مرادی بینایان افزود: آیین «بر آستان قدس» به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور و استان و آستان قدس رضوی با هدف همراهی با مردم مظلوم فلسطین و پاسداشت سال‌ها مبارزه و رشادت‌های آنان در برخورد با رژیم غاصب اسرائیل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه و جمعه ۲ خرداد (روز قدس) صحن قدس حرم امام رضا(ع) محل برگزاری این رویداد است.

مرادی با اشاره به این نکته که ۵۰ نفر از منتخبان هنرمند هنرهای تجسمی کشور و استان طی دو روز آثار خودشان را با موضوع قدس شریف و فلسطین مظلوم خلق خواهند کرد، افزود: در آیین «بر آستان قدس» استادان کشوری چون آقایان نجابتی، حسن روح الامین، شجاعی طباطبایی، عبدالحمید قدیریان، محمدعلی رجبی، رضا بدرالسماء، کاظم چلیپا و همچنین اساتید استاتی آقایان رزاقی، کاظم خراسانی، ذرریاستین، آزادنیا، عبادی و... حضور خواهند داشت.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: در این آیین هنرمندان هنرهای تجسمی از رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی،

گرافیک، پوستر و تصویرسازی گرد هم خواهند آمد تا آثاری با روز قدس و فلسطین خلق کنند که این آثار با عنایت ثامن‌الحجج(ع) در صحن حرم قدس رضوی خلق می‌شود که پیام روشن حمایت هنرمندان ایران اسلامی از فلسطین مظلوم و قدس شریف است.

مرادی بیناباج اظهار کرد: امیدوارم این تولیدات در رسانه‌های ملی و بین‌المللی بازتاب لازم را داشته باشد و هنرمندانمان با اثر خویش تولید تازه‌ای درباره قدس شریف خلق کنند و در سطح جهانی، مردم شریف فلسطین دیده شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.