۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 705364

 همزمان با قطعی شدن شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتر از ابتدای خردادماه، همچنان برخی تیم‌ها به دنبال تعطیلی مسابقات لیگ برتر هستند تا شاید به این بهانه بتوانند اوضاع مالی خود را پنهان سر و سامان دهند اما انگار چاره‌ای برای آن‌ها باقی‌نمانده و باید خود را برای ادامه مسابقات آماده کنند.

«شهرخودرو» قید لیگ قهرمانان آسیا را زد

قدس آلناین:  همزمان با قطعی شدن شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتر از ابتدای خردادماه، همچنان برخی تیم‌ها به دنبال تعطیلی مسابقات لیگ برتر هستند تا شاید به این بهانه بتوانند اوضاع مالی خود را پنهان سر و سامان دهند اما انگار چاره‌ای برای آن‌ها باقی‌نمانده و باید خود را برای ادامه مسابقات آماده کنند.

یکی از این باشگاه‌ها شهرخودرو مشهد است، تیمی که فصل گذشته یکی از مدعیان جدی قهرمانی به شمار می‌رفت اما حالا انگار زیاد حال و روز خوشی ندارد.

*زیر پوست شهر خودرو

بازیکنان این تیم تاکنون جسته و گریخته در رسانه‌های خبری در ارتباط با بلاتکلیفی لیگ برتر مصاحبه‌هایی انجام داده اند اما درباره وضعیت مالی و نحوه پرداخت‌های باشگاه طرف قرارداد خود به صورت شفاف حرف نزدند تا این ابهام به وجود بیاید که زیر پوست شهرخودرو چه می‌گذرد؟!

البته از اظهارات مالک جوان باشگاه در این برهه پیداست که خبری از پول نیست چون اگر اوضاع مالی باشگاه حال و روز خوشی داشت وی همانند پارسال که شیر فلکه بودجه‌های حمایتی به مجموعه مالی باشگاه سرازیر بود با جدیت از برگزاری مسابقات حرف می‌زد و مدعی بود شهرخودرو مدعی کسب سهمیه و قهرمانی است اما حالا بدون در نظر گرفتن شانس این تیم برای کسب سهمیه، در یک برنامه تلویزیونی اصرار دارد لیگ را تعطیل کنید حتی به قیمت اینکه شهرخودرو فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد.

*تمرینات آنلاین؟

البته منتقدان بر این باورند یک دغدغه بزرگ دیگر هم برای مدیران شهرخودرو وجود دارد که در ۹ بازی باقیمانده از لیگ برتر ممکن است جایگاه این تیم در جدول تغییر کند چون بازی‌های باقیمانده از بازی‌های سخت به حساب می‌آید و ممکن است تیم با شرایط فعلی که از مرز آمادگی دور است شکست‌های سخت و سنگینی را تجربه کند.

هرچند مسئولان باشگاه در این مدت در گفت و گو با رسانه‌های حوزه پایتخت بارها از ادامه تمرینات آنلاین سخن گفتند اما هیچ‌یک از هواداران فیلمی از تمرینات مذکور ندیدند که باورپذیر باشد بازیکنان شهرخودرو در آمادگی کامل قرار دارند. تنها فیلمی که به دست هواداران شهرخودرو رسید فیلم تجمع معترضان مقابل ساختمان این شرکت بود که در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب زیادی داشت تا مرز نگرانی‌ها افزایش یابد. دیروز البته جواد طاریبخش، مدیر رسانه ای این باشگاه در گفت و گو با ما گفت: تمرینات آنلاین بچه‌ها زیر نظر سرآسیایی انجام شده و شرایط بدنی همه آن‌ها کاملاً کنترل شده است. جلسه ای هم برای هماهنگ کردن شروع تمرینات و انجام تست‌های پزشکی برگزار شده است. در مجمع بعید می‌دانم مشکلی برای شروع تمرینات جمعی وجود داشته باشد.

*نبردهای سخت

با این حال بد نیست به ۹ بازی باقیمانده این باشگاه نگاهی بیندازیم تا ببینیم شاگردان سرآسیایی در ادامه لیگ با چه تیم‌هایی باید بازی کنند.

شهر خودرو از مجموع ۹ بازی پنج بازی میزبان و چهار بازی میهمان خواهد بود که این مسئله چنانچه مشهد شهر سفید تشخیص داده نشود بی‌اهمیت خواهد بود چون امکان بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) وجود نخواهد داشت و تیم باید در شهر دیگری بازی کند.

ذوب آهن، گل گهر، سایپا، پارس جنوبی، تراکتورسازی، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی قائمشهر حریفان سرسخت شهرخودرو در ادامه مسابقات هستند. حضور سه مدعی بالانشین جدول نشان دهنده این است که کار بسیار سخت است به ویژه که مشهدی‌ها در دور رفت مقابل استقلال و تراکتور نیز تن به شکست دادند و حالا با توجه به حساسیت موجود بعید است کار آسانی برای کسب امتیاز داشته باشند.

دیدار با گل گهر، پارس جنوبی، نفت آبادان سایپا و نساجی هم آسان نخواهد بود و چنانچه شهرخودرو امتیاز از دست بدهد از رده پنجم هم پایین‌تر خواهد آمد تا در جمع میانه جدولی‌ها قرار گیرد.

*ابهامات آسیایی

اما این پایان کار برای شهر خودرو نیست آن‌ها باید خود را برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز آماده کنند جایی‌که تاکنون در مرحله گروهی موفقیتی نداشته اند و بعید می‌رسد در ادامه نیز با اقبالی رو به رو شوند چون هیچ فاکتور و عنصر امیدوارکننده ای وجود ندارد که هواداران امیدوار شوند که باشگاه شهرخودرو شانس موفقیت دارد.

از این رو کاملاً طبیعی است مالک جوان شهرخودرو که علاقه زیادی برای حضور در رسانه‌های گروهی فعال در پایتخت دارد طرح معرفی چهار تیم بالای جدول را مطرح کند تا ماجرای شانه خالی کردن مجموعه اش از تعهدات مالی بدون جراحی و خونریزی تمام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.