۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 705374

رئیس جمهور آمریکا با حمله به نانسی پلوسی به خاطر توصیف او به فردی که به چاقی بیمارگونه مبتلا است، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را زنی بیمار و پاسخ به اظهارات او را اتلاف وقت خواند.

ترامپ: نانسی پلوسی روانی است

قدس آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل ساختمان کنگره در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه جوابی به اظهارات اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌دهد، گفت: من جواب او را نمی‌دهم. فکر می‌کنم این اتلاف وقت است.

ترامپ  بعدا در پاسخ به یک سؤال بی ربط درباره پرونده مربوط به مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دولتش دوباره به پلوسی حمله کرد و او را دارای مشکلات روانی دانست.

ترامپ اظهار کرد: پلوسی یک زن بیمار است و مشکلات زیاد و مشکلات روانی فراوان دارد. ما با کسانی سر و کار داریم که باید به جهت مصلحت کشور فکری به حال خودشان بکنند.

نانسی پلوسی روز دوشنبه از دونالد ترامپ به خاطر گفتن این حرف که به منظور پیشگیری از ابتلایش به کروناویروس قرص هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند انتقاد کرد.

پلوسی در اظهاراتش به ترامپ توصیه کرد با توجه به سن بالا و ابتلایش به چاقی بیمارگونه در مصرف این دارو احتیاط کند. وی گفت: من ترجیح می‌دهم ترامپ چیزی را که از سوی دانشمندان به ویژه برای گروه سنی او و یا باید گفت برای گروه وزنی وی؛ یعنی افراد مبتلا به چاقی بیمارگونه تاییدنشده، مصرف نکند.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد که به منظور پیشگیری از ابتلایش به کروناویروس قرص هیدروکسی کلروکین را به همراه مکمل زینک مصرف می‌کند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت از نظر او افزایش نرخ ابتلا به کروناویروس در آمریکا یک نشان افتخار است! چون نشاندهنده ظرفیت بالای این کشور در حوزه آزمایش است.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من به اینکه ما موارد ابتلای به کرونای زیادی داریم به عنوان یک چیز بد نگاه نمی‌کنم زیرا معنی آن این است که ظرفیت آزمایش و تشخیص ما خیلی بهتر است!

وی افزود: من آن را یک نشان افتخار می‌دانم واقعاً آن را یک نشان افتخار می‌دانم!

ترامپ استدلال کرد، گرفتن آزمایشات بیشتر طبیعتاً موارد ابتلای بیشتری را فاش می‌کند و منجر به افزایش کلی موارد ابتلای به بیماری در کشور می‌شود و در عین حال آمریکا جمعیت بیشتری نسبت به اکثر کشورهای دیگر دارد و بنابراین جای تعجب نیست که آمار ابتلای به کرونا در آن بالاتر باشد.

ترامپ خاطرنشان کرد: وقتی شما می‌گویید که ما در موارد ابتلا به کرونا سردمدار هستیم دلیلش این است که نسبت به هر کس دیگری ظرفیت آزمایش بیشتری داریم بنابراین اگر قرار باشد شما از ۱۴ میلیون نفر آزمایش بگیرید پس در ادامه موارد ابتلای خیلی بیشتری را پیدا می‌کنید. بسیاری از این افراد خیلی مریض نیستند اما با این حال به عنوان یک مورد مثبت ابتلا به کرونا ثبت می شوند و در عین حال ما کشور بزرگتری نسبت به اکثر کشورها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.