فرماندار مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امرار معاش کارگران روزمزد مختل شده است.

امرار معاش کارگران روزمزد مختل شده است /جایگاه های ساماندهی کارگران در مشهد افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد رضا هاشمی در حاشیه بازدید از جایگاه های ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی در سطح شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امرار معاش کارگران روزمزد مختل شد و روز به روز شاهد افزایش کارگران در سر تقاطع‌ها و میادین سطح شهر بودیم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های شهردار مشهد و اقدامات ویژه معاونت خدمات شهری در ساماندهی کارگران سرگذر این طرح با استقبال خوبی روبرو شد و تعداد بسیاری از کارگران که حتی در زمان دیرتری به این جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند در پروژه‌های شهری به کار گرفته می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد پنج جایگاه ساماندهی با امکانات اولیه بسیار خوبی برای قشر زحمتکش کارگران ایجاد کرده و تلاش داریم با حمایت استاندار محترم ۲۰ جایگاه ساماندهی دیگر را در سطح شهر جهت سهولت دسترسی کارگران ایجاد نماییم.

وی با اشاره به اینکه در راستای رسیدگی به مشکلات کارگران جلسه کمیسیون کارگری با اداره کار و رفاه اجتماعی ، انجمن صنفی کارگران و تامین اجتماعی در فرمانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرمانداری مشهد به عنوان متولی هماهنگ کننده بین دستگاهی موظف است سایر ارگان‌ها و نهادها را جهت ساماندهی کارگران همراه کند.

هاشمی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد برای ساماندهی کارگران اقدام بسیار ارزشمندی انجام داده است اما در این مقطع شیوع کرونا دغدغه‌هایی وجود دارد که با از بین رفتن این ویروس، قطعاً وضعیت اشتغال کارگران سرگذر رو به بهبود خواهد رفت.

منبع: شهرداری مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.