محفوظ المنور گفت: اهمیت قدس و روز قدس برگرفته از وجود یک امت مستضعف و ملت مظلوم است و به تبع، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس برای یاری این مردم مظلوم بوده است.

قدس مسئله تمام مستضعفان و آزادگان جهان است/ اجماع جهانی در مورد روز قدس ماحصل اندیشه‌های امام خمینی(ره) است

قدس آنلاین: آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان هر سال از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران روز قدس نامگذاری شد و هدف آن تحقق آرمان‌های اصیل انسانی برای یاری ملت مظلوم فلسطین و رهایی قدس شریف از سیطره صهیونیست‌های اشغالگر بوده است. 

پس از نامگذاری این روز مسلمانان و آزادگان سراسر جهان همه ساله آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به راهپیمایی برای اعلام حمایت از ستمدیگان جهان به ویژه مظلومان فلسطین و مقدسات دینی اختصاص می‌دهند.

اکنون در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان جاری «محفوظ المنور»، مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در بیروت در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به همین مناسبت گفت: سراسر جهان روز قدس را زنده نگه می‌دارند چنانچه امام خمینی فرمودند قدس مسئله مستضعفان جهان و هر انسان آزاده ای است که حقوق انسان های دیگر را درک می کند. قدس مسئله همه مسلمانان و آزادگان جهان، دومین قبله انسان‌ها و سومین حرمین است. بنا براین اهمیت قدس و روز قدس برگرفته از وجود یک امت مستضعف و ملت مظلوم است و به تبع، نامگذاری این روز به روز قدس برای یاری این مردم مظلوم بوده است. 

المنور تاکید کرد: همچنین مردم فلسطین به این روز به عنوان پیروزی جدید در مسئله فلسطین می نگرند. پیروزی نخست، با پیروزی جمهوری اسلامی ایران محقق شده است. 

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: هر روز روز قدس است اما اخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به قدس اختصاص دادند تا در وجدان هر انسان مسلمان و آزاده‌ای زنده بماند.

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در بیروت گفت: درباره تحقق آرمان های امام خمینی درباره روز جهانی قدس گفت: قطعاً اجماع نظر جهانی برای اختصاص این روز به قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یاری آنها در برابر اسرائیل ماحصل اندیشه های امام خمینی و نامگذاری ایشان برای روز قدس است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس، بی تردید فقط تعبیر از یک آرزو نیست بلکه هر انسان مخلص و آزاده برای آزادی قدس تلاش می‌کند. بنابراین مسئولیت در قبال قدس فقط مسئولیت مردم فلسطین نیست بلکه مسئولیت تمام امت اسلامی و تمام کسانی است که علیه باطل کنار حق می ایستند. امروز ما با نزاع میان حق و باطل روبه رو هستیم، و هر انسان آزاده‌ای باید از مسئله فلسطین حمایت کند.

منور با اشاره به محدودیت‌های به وجود آمده براثر ویروس کرونا گفت: به طور قطع این مسئله از آن عبور نخواهد شد اما در روزهای کرونایی برای احیای این روز از طریق رسانه ها، فضای مجازی، برنامه های تلویزیونی، کنفرانس های مجازی احیا خواهد شد. دیروز با برپایی مراسم یابودی برای شهدای مسیر بازگشت این روز را احیا کردیم. بنابراین این ویروس بر تجمعات و راهپیمایی که برگزار می‌کنیم تأثیر می‌گذارد اما امکان ندارد از این مناسبت عبور کنیم بدون آنکه آن را احیا کرده باشیم.

وی تاکید کرد: امروز فقط مسئولیت برعهده مسلمانان نیست همانطور که فقط مسئله مسئله فلسطین نیست، اما مسلمانان مسئولیت مستقیم آن را برعهده دارند، اما این به مفهوم ان نیست که دیگران نباید از این مسئله حمایت کنند بلکه هر آزاده‌ای وظیفه دارد کنار حق باشد. چراکه قدس نبرد بین حق و باطل است. قطعاً هر قدر هم که ظلم بزرگ و فراگیر باشد مردم تحت محاصره و مظلوم فلسطین پیروز خواهند شد، چرا که اراده خداوند براین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.