رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری کرونا در مرحله کنترل قرار دارد، گفت: در حال حاضر امکانات ما کفایت تعداد مبتلایان را می‌کند و با بحران مواجه نیستیم.

مشهد در مرحله کنترل کرونا قرار دارد/ کمبود امکانات نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علی بیرجندی نژاد  با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های میدانی صورت گرفته، حدود ۷۰ نفر از کادر درمان و اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شدند، اظهار کرد: این آمار به صورت نسبی بوده و ممکن است تعدادی دیگر از افراد هم مبتلا شده باشند ولی به ما گزارشی نداده نشده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این آمار مربوط به اعضای نظام پزشکی مشهد است، افزود: به علت نوع بیماری و همه گیری که پیدا شد به خصوص در ابتدای شیوع با مشکلات عمده‌ای برای تهیه اقلام محافظتی مواجه بودیم و این مشکل در بخش غیردولتی جدی‌تر بود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نیز برای برخی اقلام محافظتی دچار مشکل هستیم، ابراز کرد: با توجه به قیمت‌های بالای این اقلام، ما تمام سعی و تلاش خود را برای تهیه آن کردیم.

بیرجندی نژاد بابیان اینکه نمی‌توان در خصوص اینکه ابتلای همکاران ما به علت نبود اقلام محافظتی بوده است اظهار نظر کرد، گفت: همان طور که مشخص و آشکار است از روزهای اولیه شیوع این ویروس همه همکاران و کادر درمان با دستان خالی در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه از فرد خاصی گلایه نداریم چرا که باید شرایط رو بپذیریم، گفت: ارگان‌ها مختلف در سطح کشور در حد توان خود برای مقابله با این ویروس اقدامات خوبی را انجام داده‌اند، اما با توجه به سرعت انتشار این ویروس با کمبود اقلام محافظتی نیز مواجه بودیم اما چاره‌ای جز مبارزه با این بیماری علی رغم برخی کمبودها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه با وجود اقلام محافظتی نیز با مواردی از ابتلاء روبه‌رو بودیم، گفت: دسترسی کامل به آمار ابتلاء به کرونا در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

شهادت سه نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد در مقابله با کرونا

بیرجندی نژاد ادامه داد: آمار ما بر اساس گزارشات میدانی است و بر همین اساس در حوزه سازمان نظام پزشکی مشهد و کادر درمان سه نفر از همکاران بنده به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در خصوص موارد جدید ابتلای کادر درمانی، گفت: همه همکاران ما در خط مقدم هستند و امکان ابتلاء همیشه هست، ولی در حال حاضر ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و شرایط خیلی بهتر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با تشکر از رسانه‌ها در خصوص اطلاع رسانی‌های خوب در زمینه شیوع ویروس کرونا، ابراز کرد: مبارزه بسیار سختی با دشمنی که دیده نمی‌شد داشته و داریم، لذا هر لحظه امکان آسیب و ابتلاء برای افرادی وجود دارد، اما با وجود همه موارد اکنون به نقطه مناسب‌تری رسیدیم.

وی گفت: با توجه به کنترل نسبی بیماری عادی سازی شرایط در دستور کار قرار گرفت، اما همه مردم باید بدانند که مبارزه پایان نیافته و فقط میزان ابتلاء به سمتی رفته که می‌توان فعالیت‌های اقتصادی را دوباره شروع کنیم.

با بحران مواجه نیستیم

بیرجندی نژاد با بیان اینکه بیماری کرونا در مرحله کنترل قرار دارد، گفت: در حال حاضر امکانات ما کفایت تعداد مبتلایان را می‌کند و با بحران مواجه نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه بیماری هنوز ریشه کن نشده است، افزود: با توجه به الزامات اقتصادی لازم است فعالیت‌ها از سر گرفته شود، ولی باید توجه داشته باشیم که از تماس‌های غیرضروری بپرهیزیم، به نکات بهداشتی همچنان اهمیت بدهیم و فاصله‌گذاری اجتماعی رو مد نظر داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در پایان افزود: همچنان برای این ویروس هیچ دارو و واکسنی وجود ندارد و همه آحاد جامعه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نابودی این ویروس کمک کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.