مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مشهد گفت: برخی تبلیغات در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای پیرامون فروش اراضی این شهر با قیمت نازل، غیرواقعی بوده و کلاهبرداری است.

تبلیغات مربوط به فروش اراضی گلبهار مشهد غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، هومن گریوانی اظهار کرد: اراضی که در تبلیغات یاد شده از آن نام برده می‌شود، خارج از محدوده قانونی است و جزو طرح توسعه گلبهار به شمار نمی‌رود و از جایگاه مشخصی نیز برخوردار نیست.

وی ادامه داد: در این تبلیغات جانمایی‌ها تغییر داده شده و اراضی کنار دریاچه و داخل محدوده قانونی گلبهار نشان داده می‌شود تا ذهنیت مردم را نسبت به این اراضی مخدوش کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: افرادی که این تبلیغات را می‌سازند، از عدم آگاهی مردم سوء استفاده کرده و اراضی را به صورت سهام بدون آنکه محل دقیق آن مشخص و مستند شده باشد، واگذار می‌کنند، در سهم مقدار زمین مشخص نمی‌شود و بعدها اگر هم زمینی برای واگذاری وجود داشته باشد، مقدار آن براساس سهم نامشخص است.

وی افزود: طرح جامع گلبهار با وسعت پنج هزار هکتار در چهار مرحله تعریف شده که تاکنون مراحل اول و دوم این طرح آماده سازی شده و اراضی آن به صورت اعلام فراخوان و مزایده در حال واگذاری است.

گریوانی ادامه داد: مراحل یک و ۲ طرح جامع گلبهار در ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار تعریف شده و تاکنون اجرای آن ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: کمترین قیمت زمین مسکونی در گلبهار به ازای هر مترمربع ۱۴ میلیون ریال است که به متقاضیان واگذار می‌شود.

شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود، از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین دو رشته کوه دارای هوایی مناسب است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده که با وسعت چهار هزار هکتار در امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت جمعیت محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت در سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.