کاهش ۷۰ درصدی میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا، حرکت به سوی مرحله مهار این بیماری در کشور، افزایش ۸۵ درصدی رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا در کشور و پلمب بیش از ۵۶۰ واحد تجاری و خدماتی متخلف در خوزستان از جمله مباحث مطرح در نوزدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا بود.

کاهش ۷۰ درصدی بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور

قدس آنلاین:به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی - معاون کل وزیر بهداشت امروز در نوزدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور معاونان دادستان کل کشور، وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولانی از دیگر نهادهای عضو این کمیته برگزار شد، با ارایه گزارشی از روند کنترل بیماری کرونا در سطح کشور گفت: با تلاش‌های همه دستگاه‌ها و همراهی مردم به سوی مرحله مهار این بیماری در حرکت هستیم.

وی افزود: میزان شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به دلیل افزایش سطح غربالگری همچنان بالا است، اما میزان بستری و مرگ و میر بیماران نسبت به اسفند و فروردین ماه گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این پیشرفت‌ها به معنای از بین رفتن بیماری نیست، هشدار داد: هر گونه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به شیوع دوباره این بیماری و بازگشت اوج جدید آن در ماه‌های آینده شود.

افزایش ۸۵ درصدی رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا در کشور

همچنین دکتر علیرضا رئیسی - معاون بهداشت وزیر بهداشت در این نشست بر لزوم رعایت اصول بهداشت فردی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم نسبت به قبل افزایش یافته و به حدود ۸۵ درصد در کل کشور رسیده است.

وی افزود: با این حال، هر جا به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بی توجهی شده، شیوع کرونا بار دیگر شدت گرفته است.

پلمب بیش از ۵۶۰ واحد تجاری و خدماتی متخلف در خوزستان

معاون وزیر بهداشت در این زمینه به وضعیت قرمز بیماری در استان خوزستان اشاره کرد و از پلمب فعالیت بیش از ۵۶۰ واحد و مرکز تجاری و خدماتی در این استان در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رییسی با بیان اینکه فرمول مهار اپیدمی‌ها از جمله کرونا در همه دنیا مشخص است، تصریح کرد: این استاندارد به ما می گوید که موثرترین راه برای کنترل بیماری تا زمان کشف واکسن، رعایت اصول بهداشتی، کاهش میزان تجمعات عمومی و کاهش میزان تماس بیماران با افراد دیگر از طریق اجرای طرح‌هایی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، دور کاری و قرنطینه است.

لزوم برنامه‌ریزی برای سلامت سالمندان

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: آمارها گویای آن است که حدود ۷۰ درصد مرگ ومیرهای ناشی از کرونا در ایران و جهان مربوط به افراد بالای ۶۵ سال سن است. به همین دلیل، هر چه میزان ارتباط این افراد با دیگران کاهش یابد، میزان تلفات این بیماری نیز کاهش خواهد یافت. لازم است برای حفظ سلامت افراد مسن برنامه‌ریزی های لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.