مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر میزان رضایت از خانواده افراد مرگ مغزی در این دانشگاه، به ۶۸ درصد رسیده است.

رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو به ۶۸ درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم خالقی با بیان اینکه نخستین عمل پیوند در سال ۱۳۸۰ در این دانشگاه انجام شد و تا کنون ۹۸۶ عمل اهدای عضو انجام شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با نگرش مردم نسبت به اهدای عضو تحولی چشمگیر پیدا کرده است در حالی که در حال حاضر ۶۸ درصد خانواده‌ها نسبت به اهدای اعضای عزیزان مرگ مغزی‌شان رضایت می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰ هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به دریافت کارت اهدای عضو از این مرکز اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: این امر موجب شده است که خانواده‌ها در روند تصمیم‌گیری و رضایت نسبت به اهدای عضو آرامش بیشتری داشته باشند و راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تاکید بر اینکه در فرآیند اهدا و دریافت عضو هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و تمامی عمل‌های جراحی پیوند اعضا به‌صورت رایگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها هزینه‌های دارویی بیماران قبل و پس از پیوند است که اگر بیماری مشکل مالی داشته باشد در این زمینه تلاش می‌شود از حمایت خیران برخوردار شود.

خالقی تصریح کرد:  تاکنون هیچ عملی به‌دلیل هزینه‌های دارویی به مشکل برنخورده است و با امکانات پیشرفته و به‌روز موجود تمامی اعمال حیاتی اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابل انجام است.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تمامی پیوندها به جز روده در مشهد انجام می‌شود که این عمل تنها در شیراز انجام می‌شود و مابقی عمل‌ها که بیشتر حیاتی است در بیمارستان منتصریه قابل انجام است.

وی ضمن قدردانی از خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو اظهار کرد: این خانواده‌ها با ایثار و از خود گذشتگی در سخت‌ترین شرایط نسبت به اهدای اعضای عزیزانشان رضایت می‌دهند و این امر نه تنها موجب نجات جان بیماران می‌شود بلکه اجر اخروی را نیز برای آن‌ها دارد.

خالقی با بیان اینکه بیشترین گروه سنی اهداکننده و دریافت‌کننده بین ۲۰ تا ۵۰ سال بوده و عدد آن در هر دو مورد میان خانم‌ها و آقایان تقریباً یکسان است، افزود: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران در لیست انتظار در کشور فوت می‌کنند و اگر رضایت‌ها به‌موقع باشد جان تعداد بیشتری نجات داده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.