معاون دادستان مشهد گفت: : مدل بازآفرینی می‌تواند تسهیلگری شایان توجهی در زمینه کاهش وقوع جرم و رفتارهای خلاف قانون داشته باشد.

طرح بازآفرینی نقش مهمی در کاهش وقوع جرم دارد

به گزارش قدس آنلاین، قاضی سیدهادی شریعت‌یار در نشست کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی مدیریت شهری مشهد در محلات هدف بازآفرینی که شامل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر می‌شود، در حال انجام است.
وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی بازآفرینی هم در شرایطی که شاهد خرد شدن املاک و اراضی به واحدهای ۳۰ تا ۴۰ متری در این مناطق هستیم، بسیار کمک‌کننده خواهد بود و این بسته‌های تشویقی اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود و سازوکارهای آن به آگاهی عموم برسد، نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت.
معاون دادستان مشهد گفت: اقدامات سازمان بازآفرینی شهرداری از نگاه پیشگیری از وقوع جرم نیز در کنار سایر حوزه‌ها، شایان توجه است، توجه به موضوعاتی نظیر اشتغال، تقویت هویت بخشی و تشخص بخشیدن به ساکنان از جمله اقداماتی است که به نوعی زیرمجموعه پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می‌شود.
وی افزود: حاشیه شهر مشهد را با چنین اقداماتی می‌توان سامان داد و در این زمینه حرکت بسیار خوبی شکل گرفته است، به میزانی که اقدامات بازآفرینی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد، ما هم کنار مدیریت شهری هستیم تا بتوان گام تاثیرگذار در این جهت برداشت.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.