فرماندار مشهد گفت: ۳۴ هزار نفر از مجموع ۵۷ هزار کارگر ساختمانی شاغل در این شهرستان که تاکنون در انجمن‌های صنفی ثبت‌ نام شده‌اند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

۶۰ درصد کارگران ساختمانی در مشهد بیمه هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی افزود: البته از تعداد کارگرانی که برای گذران زندگی و فعالیت در مشاغل ساختمانی به سر گذرها می‌روند اطلاع دقیقی در اختیار نداریم.

وی ادامه داد: برای بیمه آن دسته از کارگران ساختمانی که تاکنون بیمه تامین اجتماعی نشده‌اند به دنبال افزایش سهمیه شهرستان از این بیمه هستیم.

فرماندار مشهد گفت: به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی و سرگذر، پنج ایستگاه ساماندهی کارگران در مشهد ساخته شده و ۲۰ ایستگاه دیگر در نقاط مختلف این شهر ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این ایستگاه‌ها محیطی مناسب، مسقف و دارای امکانات گرمایشی و سرمایشی است و در آنها به صورت روزانه از کارگران ساختمانی ثبت نام می‌شود.  

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.

۸۷۹ کارگاه تولیدی هریک با افزون بر ۱۰ کارگر در این استان دایر است. از این تعداد ۵۴۰ کارگاه بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارد.

۴۰، ۹ درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، ۳۹، ۹ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعال است.

هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در این استان فعالیت دارد که بیشترین تعداد این تشکل‌ها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است.

خراسان رضوی از نظر تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.

همچنین ۴۴ درصد جمعیت خراسان رضوی شامل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند. این تعداد بیش از ۶ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی را در کشور تشکیل می‌دهند.

شمار بیمه شدگان اصلی در خراسان رضوی افزون بر ۸۶۰ هزار نفر است. ۲۶ شعبه در این استان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات می‌دهند.

خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در خراسان رضوی در قالب سه بیمارستان و ۱۶ درمانگاه و پلی کلینیک و چهار هزار موسسه طرف قرارداد از قبیل مطب پزشکان و داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.