یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا شاهد جهاد و ایثارهای فراوانی بودیم گفت: رزمایش مواسات و مومنانه پس از ماه رمضان هم ادامه یابد.

رزمایش مواسات و مومنانه پس از ماه رمضان هم ادامه یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از اعضای گروه های جهادی استان یزد که در ایام شیوع کرونا به جهاد و مبارزه با این ویروس مشغول بودند اظهار داشت: پس از شیوع کرونا و تحولاتی که به وجود آمد، سبک زندگی انسان با تفاوت های زیادی روبرو شده است.

وی افزود: برای پس از این ایام باید به دنبال ایجاد تحول در حوزه های مختلف از جمله آموزش، تربیت، سبک زندگی و تشکیل خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی باشیم چرا که این تحویل و تغییر به صورت ناگزیر اجرا می شود.

ناصری به ایثار و جهاد صورت گرفته در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد بودیم که جهادگران گاهی در عرصه های بهداشتی و گاهی در عرصه های اقتصادی و در هر جایی که نیاز بود به کمک محرومان و نیازمندان شتافتند

وی خاطر نشان ساخت : همانگونه که در دوران شیوع کرونا به گندزدایی بهداشتی از محلات و خیابان ها و همه اماکن به صورت ویژه توجه کردیم باید به گندزدایی معنوی بدن خودمان هم توجه کنیم و از ویروس گناه خود را پاک کنیم

امام جمعه یزد افزود: الان دشمن به دنبال برنامه ریزی است که بتواند از شرایط سوء استفاده کرده و مجددا فرهنگ اسلامی مردم ایران و روحیه خدایی که این ایام در وجود همه افراد زنده شده را از بین ببرد و الان دیگر زمان آن است که به صورت جدی و عملی به دنبال تحول در آموزش و پرورش باشیم، نباید دیگر آموزش خود را بدون تفکر، تعقل و تدین پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید به صورت جدی به دنبال این تحول باشیم و نه تنها در آموزش و پرورش بلکه درهمه عرصه ها مشکلات را دور انداخته و به فکر پیشرفت باشیم.

ناصری یزدی بر ضرورت تداوم رزمایش مواسات و مومنانه گفت: نباید کمک های خود را به این ایام خلاصه کنیم وتا زمانی که افراد نیازمند هستند باید این کمک ها را تداوم ببخشیم.

وی خدماتی که در این ایام از سوی کادر پزشکی و درمانی و عموم مردم در مبارزه با کرونا صورت گرفت را نشات گرفته از روح و فطرت خدایی دانست که در وجود مردم ایران هست و افزود: امروز کشورهای مستکبری که روزی تمام امور دنیا را در دستان خود می دانستند در بدترین وضعیت قرار گرفته اند؛ ما باید بدانیم که آنها نمی توانند هیچ کاری برای ما بکنند و تنها باید امیدمان به خدا باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا دیدیم که چگونه می توان در خانه ها کارگاه های تولیدی راه انداخت و با مشارکت بانوان محلات مشکلات را برطرف کرد؛ ما باید همین الگو را ادامه دهیم و از الان کارگاه ها به تولید پوشاک مشغول شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم این اقدام را به درستی انجام دهیم، قطعا بسیاری از مشکلاتی که ناشی از بیکاری در جامعه وجود دارد را برطرف می کنیم و علاوه بر اینکه درآمدزایی خوبی برای مردم در نقاط مختلف کشور به وجود می آید، بازار کشورهایی از جمله چین و ترکیه در کشور را حذف می کنیم و منافع این بازار به کشور و مردم خودمان می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.