جعفر قناد باشی گفت: رژیم صهیونیستی از طریق توطئه های پنهانی و از طریق کمک به داعش و از طریق جنگ افروزی ها در منطقه از طریق تشویق امریکایی ها به حضور نظامی در منطقه و سایر شیوه های ناپیدای مختلف از جمله دلالی برای اینکه منافقین بتوانند در عرصه ی ایران فعال باشند پیوسته تمامیت ارضی و حاکمیت مارا مورد حمله و تهدید قرار داده است.

 بیشتر جنگ های منطقه در ۷۰ سال گذشته، ناشی از دسیسه های رژیم صهیونیستی بوده است

روز قدس امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا با چالش هایی مواجه شده است لذا برگزاری این روز مهم از طریق فضاسازی ها و برنامه سازی ها در فضای مجازی امکان پذیر شده است از این رو قدس آنلاین در گفت و گو با جعفر قناد باشی کارشناس بین الملل این سوال را پرسیده است که چرا باید در روز قدس و برنامه های آن حضور چشمگیری داشته باشیم؟

با توجه به عدم برگزاری همه جانبه روز قدس به  دلیل نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا آیا پیشنهاد مشخصی برای برگزاری این روز دارید؟

برگزاری روز قدس درشرایط کنونی شیوع ویروس کرونا باید به صورت بسیار استراتژیک و توام با برنامه دنبال شود. قطعا اگر مردم دنیا درباره جنایت های رژیم صهیونیستی اطلاعات کافی داشته باشند و در جریان جنایت ها و زیاده خواهی های آنها قرار بگیرند می تواند منجر به باشکوه تر شدن مراسم در سال های بعد و با حضور همه آزادگان و مسلمانان جهان شود. برای نیل به این منظور باید از ابتدای ماه مبارک رمضان رسانه های مختلف، کارشناسان و جوانان آشنا به فضای مجازی و هنرمندان با ابزارهای مختلف هنری و با زبان های مختلف مردم سراسر دنیا را در جریان چرایی اهمیت برگزاری روز قدس قرار می دادند. برنامه های اینترنتی و حضور متشکل در فضای مجازی می تواند راهگشا باشد و جایگزین موقتی برای سال جاری باشد که امکان برپایی تظاهرات به شکل همیشگی در آن وجود ندارد.

بی شک یکی از دلایلی که همه ما ملت ایران و همه ملت هایی که تحت جور و ظلم آمریکا هستند برای حضور در راهپیمایی های روز قدس توجه به منافع ملی کشورهاست. همه ملت ها باید همواره آماده مقابله با زورگویی ها و تجاوزگری های آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند،به ضرورت هایی که باید در عرصه دفاع از کشور در برابر توطئه ها در نظر بگیریم و آن را در همه برنامه های خود لحاظ کنیم. مسلم است که رژیم صهیونیستی باعث ناامنی منطقه شده و طی ۷۰ سال گذشته بیشتر جنگ هایی که در منطقه صورت گرفته است ناشی از دسیسه های این رژیم بوده است، حتی رژیم صهیونیستی عامل جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده است، بخصوص که صهیونیست های دلال پنهانی برای رساندن اسلحه به رژیم عراق بودند. به هر حال آنها محور همه ناامنی ها در منطقه هستند چرا که یکی از بهانه های آمریکا برای حضور در منطقه حمایت و حفاظت از وجود رژیم صهیونیستی است یا بهتر است بگویم اصلی ترین برنامه راهبردی آمریکا حفاظت از امنیت اسراییل است، لذا از نظر آمریکا همه ی ملت ها باید به نوعی قربانی زیاده خواهی و توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی شوند و با این زیاده خواهی ها به هیچ وجه مقابله نکنند تا امنیت این رژیم برقرار شود.  سیاست حفظ امنیت اسراییل سبب پیدایش و ایجاد داعش از جانب امریکایی ها شده است، همین سیاست بود که سبب ادامه فعالیت های داعش و کمک رسانی دنیای غرب به داعش برای تخریب کشورهای اسلامی شد.لذا هر چند امسال ملت ما و همه ی مردم جهان به دلیل ویروس کرونا و مشخصا ملت ایران به دلیل تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار دارد اما مساله مهمی که همواره باید بدان توجه ویژه ای داشته باشیم حفظ امنیت کشور و تمامیت ارضی کشور است، لذا باید نسبت به مساله فلسطین که مساله اشغالگری و تجاوز است حساس باشیم.

برخی این سوال را مطرح می کنند که موضوع فلسطین  چرا برای ما باید مهم باشد، پاسخ شما برای این هموطنان چیست؟

 یکی دیگه از موضوعات مهمی که توجیه دفاع از مردم مظلوم فلسطین است روحیه اخلاق مداری ماست که علی رغم مسایل مسائل مذهبی، ایرانی ها دارای  روحیه انسان دوستی بسیاری هستند، لذا بخش دیگری از دلایلی که مردم ما در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند حمایت از مظلومین فلسطینی است، انسان هایی که به دلیل اشغالگری مردم فلسطین خانه خود را از دست داده اند و حمایت از کسانی است که مورد سرکوب رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، حمایت از هزاران نفری است که در زندان های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه هستند و حتی در بین آنها زنان وکودکان حضور دارند. لذا مجموعه مولفه های انسان دوستی  و مذهب و البته مسائل سیاسی که مربوط به تمامیت ارضی ماست کوشش ما و همه آزادی خواهان جهان را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و به تبع آن دفاع از سرزمین خود بارز تر می کند. قطعا در چهل سال گذشته مهمترین تهدید ایران خطر رژیم صهیونیستی است،  رژیم صهیونیستی از طریق توطئه های پنهانی و از طریق کمک به داعش و از طریق جنگ افروزی ها در منطقه از طریق تشویق امریکایی ها به حضور نظامی در منطقه و سایر  شیوه های ناپیدای مختلف از جمله دلالی برای اینکه منافقین بتوانند در عرصه ایران فعال باشند پیوسته تمامیت ارضی و حاکمیت مارا مورد حمله  و تهدید  قرار داده  است. طبیعی است که مردم ایران به دلایل مختلف اعم از صیانت کشور خود و دفاع از مردم مظلوم فلسطین به فلسطین و موضوع فلسطین اهمیت نشان دهند.

آیا مساله فلسطین را باید موضوع دینی دانست یا انسانی؟

نباید اینگونه عنوان شود که راهپیمایی روز قدس و جلب مشارکت مردم براساس دیدگاه های مذهبی است، چرا که این موضوع ابعاد پیچیده ای دارد که فقط مذهبی نیست بلکه مساله انسانی است.مساله دفاع از حقوق بشر و آگاه سازی مردم  جهان به ایستادگی در برابر تجاوز و اشغالگری است لذا اگر موضوع قدس را فرای مذهب بلکه به انسانیت و مبارزه با خوی وحشی گری صهیونیست ها ارتباط دهیم قطعا بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان بر علیه رژیم صهیونیستی قیام می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.