اصفهان -شماری از پرستاران اصفهان صبح پنجشنبه اول خرداد ماه مقابل دادگستری تجمع کردند تا بدینوسیله درخواست دریافت مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

پرستاران اصفهان دست به تجمع زدند/دریافت معوقات یکی از خواسته های تحصن کنندگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، تعریف گذاری خدمات پرستاری بر اساس برنامه ششم توسعه، اجرای کامل قانون ارتقای بهره‌وری، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و برقراری فوق‌العاده ویژه، اهمیت شغلی پرستاری و استخدام حاکمیتی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، جبران کمبود پرسنل پرستاری، برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های پرسنل درمانی و شفاف‌سازی پرداخت‌ها از جمله مطالبات پرستاران بود که تاکنون بارها مطرح کردند اما بی نتیجه مانده است.

در این راستا تجمع کنندگان علت مطالبه‌گری خود را عدم دریافت معوقه های حقوق ومزایای واجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ومشخص نشدن وضعیت شغلی  نیروهای شرکتی و قراردادی برشمردند.

آنها اجرای کامل خدمات پرستاری براساس برنامه ششم توسعه و ارتقای بهره‌وری و برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های درمانی را از دیگر مطالبات خود ذکر کردند.

یکی از این شاغلین فوریت های پزشکی با اشاره به سختی کار آنها به خصوص در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: کادر درمانی از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته هستند ولی براساس وظیفه خود دست از کار نمی کشند.

وی که  خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: تمامی ایران سرای من است چرا دررسیدگی ها وپرداخت های فوق العاده بین کادرتهران وشهرستانها تبعیض قائل می شوند وتنها دلخوشی و مشوق ادامه کار آنها رسیدگی به خواسته‌های صنفی و مطالبات آنها به لحاظ وضعیت استخدامی و معیشتی است.

وی ادامه داد: بارها این موضوع را با مسوولان و متولیان امر در میان گذاشتیم ولی اقدام عملی صورت نگرفت تا اینکه مجبور شدیم به این منظور با حضور در مقابل دادگستری دست به تجمع بزنیم.

این کادر درمانی عنوان کرد:قانون تعرفه خدمات پرستاری ۱۱ سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما هنوز اجرایی نشده است، بر اساس این قانون، از هزینه‌های بیمه‌ها کاسته و در کنار آن خدمات پرستاری دیده می‌شود اما اجرای آن بدلیل آنچه که 'کمبود منابع و عدم پرداخت به موقع مطالبات از سوی بیمه ‌ها خوانده می‌شود، به تعویق افتاده است.

پاسخ دادستان

درادامه این تجمع دادستان اصفهان اعلام کرد : مطالبات قانونی کادردرمان وپرستاران را پیگیری میکند

علی اصفهانی اظهار کرد: پرستاران امروز درخواست پرداخت معوقات را مطرح و دیگر مطالباتشان را مکتوب ارائه کردند که درخواست‌ها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتقل و پیگیری می‌شود.

وی افزود: ما از باب مدعی‌العموم به این موضوع ورود می‌کنیم از این رو اگر مطالبات پرستاران قانونی باشد دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد و یا اگر غیرقانونی است باید دلایل خود را اعلام و مشخص کنند.

دادستان اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی برای مطالبات کادر درمان و پرستاران زحمت‌کش که در شرایط کنونی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در حال حاضر بیش از10 هزار پرستار در بیمارستان‌های استان اصفهان دررده های مختلف شرکتی، پیمانی ،  استخدام رسمی و.... مشغول فعالیت هستند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.