معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی از بازگشایی تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی خراسان رضوی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

بازگشایی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بعد از ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: تمامی تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی رسمی دارای مجوز می‌توانند بعد از ماه رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

او افزود: البته پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی در اختیار دستگاه‌ها و نهادها از جمله اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، شهرداری و زائرسراهای دولتی ممنوع است.
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: مقرر شد به منظور کنترل دقیق اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به تمامی واحدها و صنوف، بازدیدهای مشترک و تخصصی از ارائه دهندگان خدمات به زائران در شهر مشهد و شهرستان‌های استان صورت گرفته و با متخلفان به برابر مقررات قانونی برخورد جدی شود.
براتی بیان کرد: با توجه به شروع احتمالی ورود زائران و مسافران به مشهد پس از پایان ماه رمضان کمیته بر واحدهای خدمت رسان در مبادی ورودی به منظور اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در پایانه مسافربری، فرودگاه، راه آهن، نظارت صورت گیرد.
او تصریح کرد: با توجه به ترافیک اطراف حرم مطهر در ایام حضور زائران و مجاوران شهرداری مشهد و پلیس راهور با همکاری آستان قدس برای کنترل ترافیک در محورهای مواصلاتی به حرم مطهر اقدام مناسب را انجام دهد.

با بازگشایی حرم با موجی از سفر مواجه خواهیم بود

مکرمی‌فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین گفت: با بازگشایی حرم مطهر رضوی با موجی از سفر به مشهد مواجه خواهیم بود.
او افزود: شرایط روحی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی چند ماهه مردم باعث شده تا نیاز به آرامش در کنار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) بیش از پیش احساس شود و مردم از سراسر ایران عازم مشهد شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.