رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن در استان خراسان رضوی گفت: به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی احتمال بازگشت این شهرستان به وضعیت قرمز وجود دارد.

وضعیت داورزن از نظر بیماری کرونا نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا خسروجردی افزود: در پی عادی تلقی شدن وضعیت این شهرستان و عدم رعایت بهداشت فردی و جمعی، تعداد مبتلایان به کرونا در داورزن افزایش داشته است.  
وی ادامه داد: بی توجهی عمومی و فردی به ماندن در خانه، عدم استفاده از لوازم حفاظت فردی در معابر و اماکن، برگزاری محافل و دورهمی‌های عمومی و خصوصی و انجام سفرهای غیر ضروری از عوامل مهم افزایش بیماری کرونا در این شهرستان بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد موارد مبتلا به کرونا در شهرستان داورزن مربوط به مسافران یا افراد بومی بوده که به سایر مناطق سفر کرده‌اند.
وی افزود: شهرستان داورزن به عنوان میقات الرضا (ع) و دروازه ورودی خطه خراسان رضوی است لذا برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم اتخاذ شده است.  
برای پیشگیری از شیوع کرونا ستادهای فرعی در شهر و روستاهای داورزن با محوریت مرکز بهداشت و درمان، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی فعال شده است.
داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هفت هزار و ۱۸۳ نفر را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.