پس از تعطیلی دو ماهه نماز جمعه به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، امروز نماز جمعه در ۱۳ شهر خراسان رضوی اقامه شد که در ۶ شهر آن برای سومین هفته متوالی برگزار شده است.

نماز جمعه در ۱۳ شهر خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، امامان جمعه این شهرستان‌ها با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف تاکید کردند.

امام جمعه سرخس در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اکنون نیز خرمشهرهای اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی داریم که در محاصره دشمنان است و مردم بصیر ما باید دست عوامل نفوذی را قطع کرده و این خرمشهرها را آزاد کنند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری افزود: ما نفوذی در این کشور زیاد داریم که در لایه‌های مختلف نفوذ کردند و انتظار داریم مجلس یازدهم مجلس انقلابی و در تراز انقلاب باشد و قوانین در تراز انقلاب تصویب کند و بازویی برای رهبری باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های دشمن فراموش شدن قدس است ادامه داد: شاهکار امام راحل این بود که نگذاشت این نقشه دشمن عملی شود و قدس همیشه در یادهاست و انقلاب اسلامی کمک کرد نهضت آزادی قدس تبدیل به نهضت اسلامی آزادی قدس شود.

امام جمعه کوهسرخ هم گفت: برخی یهودیان به بهانه تعالیم دین یهود مدعی شدند باید به سرزمین خودمان برگردیم و زمین‌ها را به چند برابر قیمت روز از مالکین خریداری کردند و در آنجا ساکن شدند.

حجت الاسلام محمود رضایی تولایی با اشاره به فعالیت‌های سردار شهید سلیمانی در دفاع از قدس افزود: از جمله این کارها تبدیل راهبرد دفاع به راهبرد هجوم و تبدیل مقاومت از پرتاب سنگ به پرتاب موشک و ایجاد راهبرد مبارزه به جای راهبرد مذاکره بود.

امام جمعه شهرستان باخرز هم، روز جهانی قدس را روز فریاد ملت‌های مظلوم و ستمدیده بر سر مستکبران و طاغوت‌های عالم دانست و گفت: اسلام دین بی‌تفاوتی نیست.

حجت الاسلام داود زاهدی با انتقاد از رفتار برخی کشورهای به ظاهر اسلامی همچون عربستان سعودی افزود: دولت‌هایی همچون آل سعودِ هستند که نه رفتارشان اسلامی است و نه عقایدشان .

وی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب که در تعبیری زیبا از اسرائیل به عنوان دولت بدون ملت یاد کردند ادامه داد: آیا نباید خون گریه کرد وقتی مسلمانان از وطن مادری خود رانده می‌شوند و یک مشت یهودی این‌ همه ظلم به آنان می‌کنند؟

امام جمعه خوشاب هم با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: روز قدس تنها مربوط به فلسطین نیست بلکه در این روز همه مشکلات جهان اسلام باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام سید قاسم دهقانی افزود: حدود  ۷۰ سال پیش رژیم صهیونیستی سرزمین قدس شریف را غصب کرد و امروز حمایت از آرمان مردم فلسطین، مبارزه با استکبار است.
وی با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی رژیم غاصب صهیونیستی است ادامه داد: با توجه به تحولات منطقه، آمریکا باید از حمایت فرزند نامشروع خود دست بردارد در غیر این صورت جنبش های مقاومت منطقه، داغ این فرزند را بر دل آمریکا خواهند گذاشت.    
امام جمعه خوشاب گفت: در شرایطی که مدعیان حمایت از حقوق بشر، چشمان خود را در برابر اقدامات ظالمانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی بسته‌اند، تنها راه کوتاه کردن دست اجانب و استکبار از جهان اسلام، وحدت و انسجام کشورهای منطقه است.

امام حمعه جوین نیز گفت: استکبار جهانی رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام به عنوان پایگاه خود ایجاد کرد.
حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور با بیان اینکه مسئله فلسطین هیچگاه فراموش نمی‌شود افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، قدرت انتفاضه و مقاومت اسلامی بیشتر شده است.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی شیوه مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی  از دیپلماتیک به مقاومت و از ملی به دینی اسلامی تغییر یافته است.

امام جمعه جغتای هم گفت: سرزمین بیت المقدس پاک است و کانون انبیا و اولیای الهی بوده و بطور یقین رژیم صهیونیستی محو شدنی است و قدس شریف آزاد می‌شود.
حجتالاسلام علی اکبر موحدی پور با اشاره به پایان عمر مجلس دهم افزود: همراهی این مجلس با دولت از نقاط قوت آن بود اما این مجلس در تنش‌ها کمتر وارد شد و در قامت مجلس مقاومت ظاهر نشد.
وی ادامه داد: در مجلس دهم برخی نمایندگان در جلسات و تصویب طرح‌ها ولوایح غیبت بسیار داشتند. 

پیش از شیوع کرونا در ۵۳ پایگاه خراسان رضوی نماز جمعه اقامه می‌شد که این هفته با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نماز جمعه در ۱۳ پایگاه و ۱۰ شهرستان خراسان رضوی اقامه شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.