دادستان کل میشیگان که پیش از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این ایالت از او خواسته بود در بازدید عمومی ماسک بزند، در واکنش به اقدام ترامپ در نزدن ماسک، او را کودکی پرخاشگر توصیف کرد که تابع قوانین نیست.

دادستان کل میشیگان، ترامپ را کودکی پرخاشگر توصیف کرد

به گزارش قدس آنلاین، «دن نسل»، دادستان کل میشیگان به اقدام ترامپ در نزدن ماسک هنگام بازدید از کارخانه خودروسازی فورد در این ایالت که دیروز انجام شد، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، وی در برنامه‌ای زنده در شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: رئیس‌جمهور کودکی پرخاشگر است که از قوانین تبعیت نمی‌کند، و باید بگویم این اصلا شوخی نیست.

وی افزود: او بدترین پیام ممکن را به دیگران منتقل می‌کند. فکر کنم پیامی که می‌فرستد همان پیامی باشد که وقتی در سال ۲۰۱۷ به ریاست‌جمهوری رسید، مخابره کرد، آن پیام این بود، "به شما اهمیت نمی‌دهم، به سلامت شما اهمیت نمی‌دهم، به رفاه شما اهمیت نمی‌دهم، به هیچ کسی دیگر غیر خودم اهمیت نمی‌دهم".

ناسل به جمع دموکرات‌هایی پیوست که معتقدند به جای آن که رئیس‌جمهور آمریکا الگوی سایرین در رعایت نکات ایمنی برای مقابله با شیوع کرونا باشد، برعکس این روند عمل می‌کند. «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم اوایل همین ماه به دلیل نپوشیدن ماسک در دانشگاه «کلینیک مایو» در مینه‌سوتا مورد انتقاد قرار گرفته بود.

قبل از بازدیدِ ترامپ، نسل از وی خواسته بود ماسک بزند. وی گفته بود این امر به دستور فرماندار میشیگان الزامی است. ترامپ در پاسخ گفت: «نمی‌خواستم به رسانه‌ها این لذت را بدهم که مرا با آن ببینند. هنگامی که در محوطه پشتی بودیم زده بودم».

ترامپ خواستار بازگشایی کسب‌وکارها در آمریکا و جبران هرچه سریع‌تر صدمات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در این کشور است. به همین دلیل تلاش می‌کند اوضاع کشورش را عادی جلوه دهد. این در حالی است که تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا حدود ۲۸ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۱۴۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

مقامات میشیگان معتقدند هنوز زمان بازگشایی کسب‌وکارها و لغو قرنطینه در این ایالت فرا نرسیده است. چندی پیش هواداران مسلح ترامپ تلاش کردند وارد ساختمان کنگره آمریکا در این ایالت شده و مانع از بررسی تمدید قوانین قرنطینه شود.

از سوی دیگر مقامات این ایالت در صدد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال جاری به‌صورت پستی هستند. اما ترامپ که معتقد است برگزاری انتخابات به‌صورت پستی باعث بروز تقلب در آن می‌شود تهدید کرده بودجه ایالت میشیگان را قطع می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.