رئیس جمهور مستعفی یمن که نیروهایش در مدت اخیر مورد حمله شبه نظامیان تحت امر امارات در جنوب یمن قرار گرفته اند گفت که به هیچ کسی در داخل و خارج یمن اجازه تلاش برای تجزیه و ایجاد تروریسم در این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور مستعفی یمن می‌گوید که توافق ریاض میان دولت و شورای انتقالی مورد حمایت امارات هنوز گزینه‌ای در دسترس است.

 توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم نوامبر ( ۱۴ آبان ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضاء شد.

به گزارش شبکه الجزیره «عبد ربه منصور هادی» امروز جمعه  تاکید کرد:« توافق ریاض میان دولت و شورای انتقالی راه برون رفت واقعی از حوادث جنوب یمن است و شورای انتقالی باید دست از لجاجت و اقدامات یکجانبه بردارد».

او تاکید کرد: «شورای انتقالی باید از غصب نهادهای دولتی و نقض حقوق فرزندان عدن، لحج، الضالع و چپاول منابع دولتی دست بکشد».

رئیس جمهور مستعفی یمن شبه نظامیان تحت امر امارات دستور داد که دست از بازداشت‌های خودسرانه و حمله به نیروهای ارتش خود بردارد.

منصور هادی افزود:« به احدی در داخل یا خارج اجازه نمی‌دهیم که کشور را به سمت تجزیه، هرج و مرج، خشونت و تروریسم سوق دهد».

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تاکنون عملی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.