گیلان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت برنج در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار معادل ۸۵ درصد از اراضی شالیکاری گیلان گفت: امسال نشاء‌کاری در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به‌صورت مکانیزه انجام شد.

کشت برنج در ۸۵ درصد از اراضی گیلان به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، علی درجانی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت کشت برنج در استان و میزان تاثیرگذاری آن در اشتغال، اقتصاد، گردش مالی و معیشت مردم اظهار داشت: با وجود مشکلات متعدد در بخش اقلیم و کرونا اما از لحاظ مقدمات کشاورزی و کشت برنج امسال به‌همت کشاورزان در وضعیت خوبی قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج گیلان به‌جهت تنوع و کیفیت آن در سطح کشور و حتی دنیا شناخته شده است خاطرنشان کرد: درحال حاضر متوسط تولید برنج استان گیلان با بهره‌گیری از دانش بومی کشاورزان نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است و سطح زیر کشت برنج در این استان ۲۳۸ هزار هکتار است.

درجانی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار خانوار یا بهره‌بردار برنج در استان گیلان افزود: سطح زیر کشت ارقام اصلاح شده برنج در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار هکتار بوده که امسال افزایش یافته است و همچنین ۶۷ هزار هکتار از اراضی نیز خارج از شبکه سد سفیدرود هستند که باید با برنامه‌های لازم برای تامین آب و رسیدن آب به آنان اقدام شود.

وی با بیان اینکه کشت برنج در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار معادل ۸۵ درصد از اراضی شالیکاری گیلان تاکنون انجام شده است تصریح کرد: درحال حاضر ۷۰۰ دستگاه کُمباین نشاءکار برنج در گیلان فعال هستند و سال گذشته با همت بخش خصوصی، دولتی و حمایت مراکز تحقیقانی بیش از هزار و ۴۵۰ تن بذر گواهی‌شده برنج در استان داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌شود به ۲ هزار و ۷۰۰ تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز داشت: امسال نشاء‌کاری در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به‌صورت مکانیزه انجام شد و و پیش‌بینی می‌کنیم که برداشت برنج در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان با کمباین مخصوص برنج انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.