همدان- مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان کودکان و نوجوانان را آسیب پذیرترین گروه سنی در مقابل آزارسایبری دانست گفت : والدین با نظارت بر نحوه استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان خویش از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین گروه سنی در مقابل آزارسایبری هستند

به گزارش قدس آنلاین حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان خرده فرهنگ این رده سنی را عمیقا تحت تاثیر قرار داده و همین موضوع باعث بروز نگرانی‌هایی درمیان والدینی که به واسطه عدم بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای مدرن از دنیای نسل جوان دور افتاده‌اند،‌ شده است.

عسگری مزاحمت‌های فضای سایبری، تعرض به حریم خصوصی، هتک حرمت و اینگونه مخاطرات را بیشترین تهدید برای کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: در میان غفلت والدین کودکان و نوجوانان در دنیای معصومانه کودکانه ناآگاه از میزان مخاطرات این محیط جذاب وارد فضای مجازی شده و افراد پلید و خطرناک را با دوست اشتباه می‌گیرند.

   وی بیان کرد: از آنجا که کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین گروه سنی در مقابل آزارسایبری هستند به والدین توصیه می‌گردد برای پیشگیری از جنبه‌های نامطلوب شبکه‌های مجازی بر شخصیت و زندگی فرزندان و به طبع آن محیط حساس خانوادگی نسبت به ارتقاء سواد رسانه‌ای خویش اقدام و تا حد مطلوب به فناوری‌های روز دنیا مسلط و آگاه شوند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند از بروز بسیاری از جرائم سایبری و ارتباطات پنهانی آنان پیشگیری به عمل می‌آید و می‌توانند با نظارت بر نحوه استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان خویش از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

 عسگری گفت: والدین ضمن نظارت و مدیریت بر فعالیت فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی باید نسبت به روابطی که فرزندانشان در این شبکه‌ها با دیگران برقرار می‌کنند مراقب و هوشیار باشند زیرا تعاملات در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی مستلزم نظارت‌های فردی و اجتماعی متعارف و اعمال تمهیدات مناسب در جهت حفظ سلامت روحی، روانی و روابط اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.