رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: به دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی و تعطیلی مراسم عروسی و تبعات ناشی از کرونا، بازار لوازم خانگی در این شهر اشباع شده و مشتریان به حداقل رسیده‌اند.

بازار لوازم خانگی در مشهد اشباع و ساکت است

به گزارش قدس آنلاین، رضا رزقیان مقدم افزود: امسال با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و مصوبه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت مصوب برخی لوازم خانگی از پنج تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: با این حال برخی فروشندگان به دلیل تعهدات مالی و بانکی، کالاهای خود را به قیمت سال گذشته می‌فروشند تا بتوانند مشتری جذب کنند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: وضعیت فروش این نوع کالاها در بازار به هیچ وجه مطلوب نیست و مصرف کنندگان به دلیل شیوع کرونا رغبتی برای خرید ندارند.

وی به اجباری شدن نصب برچسب شناسه کالا نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت هشت قلم لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، اسپلیت، جاروبرقی و ماکروویو مشمول ثبت شناسه کالا شده‌اند.

رزقیان افزود: آخرین مهلت نصب شناسه کالا بر روی لوازم یاد شده ۲۵ اسفند ماه سال گذشته بود که به دلیل شیوع کرونا این مهلت تا پایان ماه رمضان تمدید شد و از ۶ خرداد ماه بازرسان در صورت مشاهده عدم درج شناسه کالا بر روی لوازم خانگی با متخلف برخورد و کالا را توقیف خواهند کرد.

وی همچنین تعداد پروانه‌های کسب معتبر زیرپوشش اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد را ۸۵۰ مورد ذکر و بیان کرد: ۲۵۰ پروانه کسب دیگر نیز در مرحله صدور قرار دارد.  

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا تعداد درخواست ابطال پروانه‌ در این اتحادیه محدود بوده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان هفت هزار و ۳۰۰ نفر را در کشور گرفته است.  همچنین تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.