ایرانشهر- بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی و ازدحام در بازار های جنوب استان سیستان و بلوچستان باری دیگر این مناطق را در وضعیت قرمز قرار داد و موجب شد تا مسئولان برای جلوگیری از وضعیت حاد بیماری نسبت به اعمال محدودیت فعالیت های اقتصادی در ایرانشهر دست بزنند.

اعلام وضعیت قرمز در شهر های جنوبی سیستان و بلوچستان/طغیان کرونا در ایرانشهر و چابهار

به گزارش قدس آنلاین؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در همین راستا بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار را در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار داد.

 دکتر محمد مهران امینی فرد اظهارداشت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و مراجعه بیماران با مشکلات حاد تنفسی حاکی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار دارد.

وی تاکید کرد: با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری، کم ریسک و کم خطر نباید گمان کنیم کرونا به پایان رسیده بلکه باید ضمن رعایت اصول پیشگیرانه تنها جهت موارد اضطراری از منزل خارج شویم.

چابهار و ایرانشهر بیشترین آمار مبتلایان را دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در جنوب سیستان و بلوچستان دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به رفتارهای پرخطر شهروندان، احتمال افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش‌از پیش وجود دارد.

امینی فرد اظهارداشت: توصیه ما به شهروندان جهت پیشگیری از کرونا درخانه ماندن، رعایت توصیه‌های بهداشتی و بهداشت فردی،رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تجمعات اداری، خانوادگی و مذهبی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط حاد و اعلام وضعیت قرمز به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

ابوذر کوثری اظهارداشت: بازار بوتیک و لته بازار واقع در خیابان شهید مالکی شهر ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

وی بیان کرد: شروع به فعالیت تمامی صنوف ایرانشهر غیر از سوپرمارکت‌ها،میوه و تره بار و خبازی‌ها نیز از ساعت هشت صبح تا۱۷ خواهد بود و فعالیت بعد از این ساعت تخلف محسوب شده و برابر مقررات برخورد خواهد شد.

اعمال محدودیت های ترافیکی

فرماندار ایرانشهر گفت: تمامی مبادی ورودی شهرستان از امروز شنبه با همکاری سپاه پاسداران،نیروی انتظامی،بسیج،هلال احمر بصورت روزانه تحت پایش و غربالگری قرار گرفته و تمامی خودروهای غیر بومی برگشت داده خواهند شد. 

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار را در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار داد

وی بیان کرد: شهرداری با همکاری مرکز بهداشت موظف است بصورت روزانه تمامی معابر و اماکن پرازدحام و شلوغ ایرانشهر را گندزدایی و ضدعفونی کند.

کوثری اظهارداشت: برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام از جمله مراسم عروسی بعد از عید فطر و برگزاری نمازهای جمعه تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود. 

وی ادامه داد: مرکز بهداشت ایرانشهر و اداره صنعت، معدن و تجارت موظف هستند با یک جدول زمانبندی و با ساعت‌های مشخص به صورت روزانه از تمامی صنوف بازدید و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی واحد صنفی با هماهنگی اماکن انتظامی نسبت به پلمب آن واحد اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.