صبح پنجشنبه چندین وبسایت اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفتند و طبق تخمین صدها وبسایت هک شده اند، از جمله وبسایت های متعلق به کمپانی های عظیم، گروه های سیاسی، و دیگر سازمان ها و اشخاص.

حمله سایبری هماهنگ به وبسایت های اسرائیلی: منتظر غافلگیری بزرگ باشید!

قدس آنلاین: به گزارش "نواندیش"،وب سایت" تایمز آف اسرائیل" با ابراز نگرانی از حملات سایبری جدید به سایت های این رژیم نوشت: صفحه های اول ۳۰۰ سایت پاک شد و کلیپ تل آویو در آتش را نشان داد؛ اگرچه آژانس های امنیتی بدنبال اتهام هک بندر به اسرائیل، پیش بینی می کنند ایران به مناسبت روز قدس به اسرائیل حمله سایبری کند، اما کارشناسان می گویند حمله فوق کار ایران نیست.

صبح پنجشنبه چندین وبسایت اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفتند و طبق تخمین صدها وبسایت هک شده اند، از جمله وبسایت های متعلق به کمپانی های عظیم، گروه های سیاسی، و دیگر سازمان ها و اشخاص.

حمله سایبری هماهنگ به وبسایت های اسرائیلی: منتظر غافلگیری بزرگ باشید!

حمله چند روزی پس از حمله سایبری به سیستم های کامپیوتری بندر ایران که به اسرائیل منتسب شد، صورت می گیرد.

یک کارشناس سایبری می گوید حمله به وبسایت ها کار فعالینی است که با ترکیه، کشورهای آفریقای شمالی، و نوار غزه در ارتباطند، نشانه ای مبنی بر ارتباط با ایران اما مشاهده نمی شود.

ادارات محلی «میتزپه رامون» و «رمات حشارون»، و نیز کافی شاپ های زنجیره ای «کو فیکس» و خواروبار فروشی ها، سرویس اورژانس یونایتد حاتزالاه، و وبسایت شخصی نماینده کنست از مرتز، «نیتزان هورویتز» جزو هک شده ها هستند. قربانی های حمله سایبری همچنین شامل گروه های جناح راست، مانند «ریگاوم»، شاخه دانمارکی کمپانی الکترونیکی «بنگ و اولوفسون»، و بسیاری دیگر می شود.

بر وبسایت هایی که هک شدند، کلیپ هایی از شهرهای اسرائیل که بمباران شده اند، و پیام های تهدید به نابودی کشور یهودی نشان داده می شد. کارشناسان امنیت سایبری می گویند علیرغم شمار زیاد وبسایت هایی که هک شدند، اما ابعاد حمله به نسبت کم بوده زیرا همه از یک نقطه اتصال واحد مورد حمله قرار گرفته اند.

حمله هنگامی انجام شد که ایران برای بزرگداشت قدس در روز جمعه آماده می شد، مراسم سالانه ای که شامل سخنرانی های ضداسرائیلی، برنامه های گوناگون، و تهدید به «آزادسازی» قدس از حاکمیت اسرائیل است. مقامات مسؤول امنیت سایبری هفته گذشته گفتند پیش بینی می کنند در این روز، حمله هماهنگی شده ای از سوی فعالان ضداسرائیلی انجام شود.

نهادها و آژانس های امنیتی اسرائیل، برای حمله احتمالی ایران یا گروه های مرتبط با ایران به تلافی حمله هفته جاری که تاسیسات کامپیوتری بندر استراتژیک جمهوری اسلامی در جنوب این کشور را هدف قرار دادند. آن حمله نیز ظاهرا در پاسخ به حمله منتسب به ایران به شبکه آب شهری اسرائیل در اوایل ماه جاری انجام شده بود.

بر صفحهٔ وبسایت هایی که هدف قرار گرفته اند، عبارت به عبری و انگلیسی به مضمون منتظر غافلگیری بزرگ باشید»، و شمارش معکوس نابودی اسرائیل از مدتها پیش آغاز شده، نقش بست.

سپس ویدئویی ظاهر شد که انفجارهایی در تل آویو را نشان می داد،‌ و تصویر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، درهم شکسته و خونالود، که شناکنان از شهر شعله ور دور می شود. همچنین، در این کلیپ اورشلیم، با هزاران مسلمان که بر تپه معبد مقدس نماز می گزاردند، نشان داده می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.