رییس کمیسیون عمران، حمل ‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد گفت: بهای حمل و نقل عمومی این شهر از ۱۵خرداد ماه طبق مصوبه شورا برای سال جاری ، افزایش پیدا خواهد کرد.

 افزایش بهای حمل و نقل عمومی مشهد از ۱۵خرداد /این افزایش تاثیر چندانی بر معیشت مردم ندارد

مجتبی بهاروند در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بهای  حمل و نقل عمومی شهر مشهد از ۱۵خرداد ماه  افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر افزایش بهای خدمات حمل و نقل عمومی در سال ۹۹، سال گذشته در فرمانداری مشهد به تایید رسید و قرار بود از ابتدای امسال عملیاتی شود. اما با توجه  به شرایط پیش آمده در سطح جامعه برای معیشت شهروندان در اثر شیوع ویروس کرونا و بنا به پیشنهاد شهردار و تصویب شورای اسلامی مشهد  اجرای آن تا تاریخ ۱۵خردادماه به حالت تعلیق درآمد ، بنابراین دستگاه دیگری در تعلیق آن نقش نداشته است.

رییس کمیسیون عمران، حمل ‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد افزود: طبق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ مقرر شده بود به دلیل افزایش هزینه های سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری، هزینه هر سفر  قطارشهری مشهد با دویست تومان  افزایش از هشتصد  به هزار تومان  و  اتوبوس نیز با یکصد تومان افزایش از ششصد و پنجاه  به هفتصد و پنجاه تومان افزایش پیدا کند.

بهاروند در مورد تاثیر این افزایش بر قشر آسیب پذیرجامعه در شرایط فعلی نیز گفت: بهایی که شهروندان و زائران به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی پرداخت می کنند تنها ۲۵درصد هزینه تمام شده هر سفر را پوشش می دهد و ۷۵درصد هزینه این خدمات از طریق یارانه و سوبسید تامین می شود، بنابراین این افزایش بها تاثیرچندانی  بر سبد هزینه افراد ندارد.

گفتنی است بنا به اظهارات گندمی ، عضو شورای اسلامی مشهد از محل این افزایش بها از ابتدای سال ۹۹،  ۵۶۰ میلیارد ریال برای دو سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری درآمد ایجاد می‌شد که حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به شرکت بهره‌برداری قطارشهری و مابقی مربوط به سازمان اتوبوسرانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.