وبینار تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی با حضور استادان، پژوهشگران و فردوسی ‌شناسان برجسته داخل و خارج کشور در فضای مجازی برگزار شد.

برگزاری وبینار تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی

به گزارش قدس آنلاین، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و متولی برگزاری این همایش در این باره گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع بیماری کرونا، همچنین همزمانی روز ملی بزرگداشت فردوسی با سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع)، برگزاری همایش تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی برای روزهای پنجم و ششم خرداد ماه به صورت مجازی برنامه‌ریزی شد.

محمد جعفر یاحقی افزود: ۹ سخنران در این وبینار مقالات خود را ارائه می‌دهند که شامل هفت نفر از استادان داخل کشور و ۲ نفر از استادان خارج از کشور هستند.

وی ادامه داد: "سرفرازی سردیس‌ها و تندیس‌ها" عنوان سخنرانی من، "کدیور و سیاهی" عنوان سخنرانی دکتر میرجلال‌الدین کزازی، "پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه و خاستگاه مانوی آنها" عنوان سخنرانی دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور و "تصویر شرارت و شقاوت در داستان‌های شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر بهمن نامور مطلق، در این وبینار تخصصی است.

این استاد ادبیات فارسی گفت: همچنین "آغاز آشنایی مردم لهستان با شاهنامه" عنوان سخنرانی پروفسور آنا کراسناولسکا از لهستان، "نگاره‌های ترجمه ترکی شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر حسن‌آبادی از سوئد، "جاودانگی فردوسی" عنوان سخنرانی دکتر قطب‌الدین صادقی، "نگاهی دیگر به فرجام کار رستم" عنوان سخنرانی دکتر فرزاد قائمی و "فتوکلاژ در نگاره‌های شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر فاطمه ماه‌وان از دیگر عناوین سخنرانی‌های این وبینار می‌باشد.

وی افزود: سعی خواهیم کرد سخنرانی‌ها در دسترس عموم قرار گیرند که همه بتوانند از این سخنرانی‌ها استفاده کنند.

۲۵ اردیبهشت ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به نام روز فردوسی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.