گیلان-  مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: استان گیلان با فروش بالغ بر ۱۸ هزار نسخه کتاب با ارزش بیش از ۵۵۲ میلیون تومان در طرح بهارانه کتاب کشور خوش درخشید.

گیلان در صدر پرفروش ترین های کتاب در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی ، از درخشش استان گیلان در طرح «بهارانه کتاب ۹۹» خبر داد و اظهار کرد: ۲۱ کتابفروشی منتخب گیلان در طرح «بهارانه کتاب ۹۹» مشارکت داشتند که از این تعداد ۱۳ کتابفروشی از مرکز استان و هشت کتابفروشی از سایر شهرستان ها بودند.

وی تصریح کرد: استان گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی های عضو طرح موفق شد پنج درصد از کل فروش و شش درصد از تعداد کتاب ها را از آن خود کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: گیلان در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها نیز با فروش ۱۸ هزار و ۱۸ نسخه کتاب به ارزش پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۰۰ ریال، رتبه پنجم فروش براساس تعداد کتاب و رتبه هفتم فروش براساس مبلغ کتاب را در بین استان های کشور کسب کرد.

فاضلی افزود: کتابفروشی کتاب فرازمند رشت توانست با فروش ۷۲۰۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح بهارانه کتاب ۹۹ براساس تعداد کتاب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق گرفت و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب بود که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.