۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 705899

یکشنبه چهارم خرداد همزمان با پخش زنده کنسرت «نسیم وصل» بسیاری از کاربران موفق به تماشای این کنسرت نشدند و وعده کنسرت آنلاین تبدیل به تماشای نسخه ضبط شده آن شد.

بفرمایید کنسرت آفلاین!

به گزارش قدس آنلاین، از یک هفته پیش از برگزاری کنسرت «نسیم وصل» همایون شجریان، تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی و سطح شهر برای آن صورت گرفت و وعده بزرگترین کنسرت آنلاین را به مردم داد و مشتاقان آواز ایرانی بی‌صبرانه منتظر نخستین تجربه همایون شجریان در اجرای کنسرت آنلاین بودند.

تا اینکه یکشنبه گذشته پنجم خردادماه این کنسرت به خوانندگی همایون شجریان با همراهی ارکستر مجلسی تهران و به رهبری بردیا کیارس آغاز شد، اما آغازی که احتمالاً تعداد بسیاری از علاقمندان شاهد آن نبودند.

تا دقایقی پیش از آغاز کنسرت همه چیز خوب پیش می‌رفت و لحظاتی کوتاه مانده به شروع برنامه، اپلیکیشن لنز به دلایل نامعلومی که احتمالاً ناشی از اختلالات ترافیکی در این پلتفرم و البته سامانه‌های اینترنتی آن بوده کاربر را از صفحه خارج و زمان ورود مجدد با پیام عجیبی روبرو می‌کرد که «این صفحه کاربری منقضی شده است».

در حالی که همایون شجریان و گروهش بر صحنه تالار وحدت در حال اجرای برنامه خود بودند، بسیاری کاربران مشغول دست و پنجه نرم کردن با اپلیکیشن لنز و وارد کردن چندین و چندباره نام کاربری و کلمه عبور بودند و در نهایت هم با پیام «منقضی شده‌اید» روبرو می‌شدند و یک ساعت کنسرت را با طعمی خالی از  موسیقی و البته همراه با عصبانیت گذراندند.

با پایان کنسرت بسیاری از مخاطبان دست از تلاش برداشتند و اپلیکیش را به حال خود رها کردند، اما این تازه شروع ماجرا بود. بسیاری از کاربران در صفحات مجازی شبکه‌های اجتماعی از ایرانسل انتقاد کرده و شمار زیادی از آنها قادر به استفاده از اپلیکیشن لنز و سایت آن نشده بودند. در حالی که طبق ادعای ایرانسل و تلویزیون تعاملی لنز پخش زنده کنسرت «نسیم وصل» با استقبال پرشور علاقه‌مندان به هنر و موسیقی همراه شده و رکورد بیش از ۷۱۰هزار بیننده آنلاین را برای پخش زنده این کنسرت به ثبت رسانده است.

نکته جالب‌تر این که صفحه مجازی لنز در اینستاگرام نیز با افزایش انتقادها کامنت پست‌های اخیر مربوط به کنسرت را بست و البته در جواب این انتقاد که علیرغم پرداخت پول اما این پلتفرم کاربری را منقضی اعلام کرده به این توضیح بسنده کرد که «به دلیل حجم زیاد و استقبال بی‌نظیر مشترکان عزیزمان از کنسرت «نسیم وصل» برخی از مشترکان با این مورد مواجه شدند و هم اکنون تکرار این برنامه از طریق برنامه کاربردی لنز و نسخه تحت وب این برنامه در دسترس است»!

البته ماجرا به همین جا ختم نشد و عصبانیت کاربران از این اتفاق در هشتگ #همایون_شجریان که در شبکه‌های مجازی ترند شد به وضوح دیده می‌شود، انتقاد از این که هم پول پرداخت کرده‌اند هم در طول مدت اجرای کنسرت به درهای بسته خورده‌اند و همین مسئله بیش از پیش آنها را عصبی کرده است.

البته با پایان کنسرت همان کاربر منقضی شده به رسمیت شناخته شد و توانست کنسرت آنلاین همایون شجریان را آفلاین تماشا کند. حال سؤال اینجاست که اگر میزان ظرفیت و توان عرضه با تقاضا مطابقت ندارد چه اصراری به آزار مخاطب است؟!

بعید است برگزارکنندگان این کنسرت پیش بینی میزان استقبال مخاطبان را نکرده باشند در حالی که به نظر می‌رسد به تنها چیزی که توجه نکرده‌اند زیرساخت‌های ضعیف اینترنتی و ارتباطی‌شان است. اما جالب است که از طرفی دیگر به خوبی حواسشان به میزان استقبال بالای مخاطبان و کسب درآمد از جیب مردم بوده است.

اما طی روز گذشته ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اعلام ادامه پخش مجدد کنسرت آنلاین همایون شجریان تا روز ۱۳ خرداد طبق برنامه از پیش اعلام شده، از برگردانده شدن مبلغ حق اشتراک به حساب کاربرانی که حق اشتراک ویژه خریداری کرده‌ ولی موفق به مشاهده کامل برنامه نشده‌اند، خبر داد و اعلام کرد علاقه‌مندانی که به دلیل استقبال گسترده، موفق به مشاهده  کامل برنامه به صورت زنده نشده‌اند، می‌توانند طبق اعلام قبلی، بازپخش آن را تا روز ۱۳ خرداد در اپلیکیشن و یا نسخه تحت وب لنز به نشانی lenz.ir مشاهده کنند.

به نظر می آید بهتر بود از ابتدا هم درهای تالار وحدت برای خواننده و گروه ارکستر و جمعی از میهمانان خصوصی حاضر در سالن باز شود و نسخه ضبط شده‌اش را سر حوصله به مخاطب هم بدهند که نه به شعور مردم و وقتی که گذاشته‌اند، توهین شود و نه از وجهه خواننده سرشناسی همچون همایون شجریان اینگونه سوءاستفاده شود!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.