بوشهر- آتش سوزی ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان وارد روز پنجم شده و تلاش برای مهار کردن آن همچنان ادامه دارد.

آتش به جان جنگل های دشتستان افتاد/آتش سوزی وارد روز پنجم شد

به گزارش قدس آنلاین؛ از روز جمعه آتش در ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان آغاز و پس از ۱۸ ساعت تلاش نیروهای یگان حفاظت و سایر نیروهای دیگر آتش مهار شد اما با توجه به شرایط جوی و وزش باد آتش برای بار دوم شنبه شب دوباره شعله ور شد تا کنون بیش از سه بار آتش مهار شده اما دوباره شعله ور می‌شود  و نیروهای امدادی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند.

براساس گزارش‌های رسیده نیروهای مردمی بسیج سازندگی و محیط زیست به همراه افراد محلی اقدام به خاموش کردن و مهار آتش کردند اما به علت وزش باد و کوهستانی بودن منطقه تاکنون آتش‌سوزی ادامه دارد.

گفتنی است منطقه تحت تاثیر آتش کوهستانی و صعب العبور است به همین دلیل نیروها با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

رد پای عامل انسانی

در همین حال مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آتش سوزی ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان وارد روز پنجم شده و تلاش برای مهار کردن آن همچنان ادامه دارد.

غلامرضا منتظری افزود: با وجود اینکه آتش تا صبح دیروز به صورت کامل مهار شده بود اما با وزش باد دوباره در بخش محدودی آتش شعله گرفته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مرتعداران، عشایر، بسیج و مردم محلی در منطقه حضور دارند و در تلاش برای مهار آتش هستند.

منتظری اضافه کرد: وزش باد، کوهستانی بودن منطقه و شیب تند انتقال آتش را سریع کرده و باعث شده پس از خاموش کردن شعله‌ها، آتش دوباره شعله ور و در منطقه آتش سوزی رخ دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در مرحله نخست وقوع آتش که از روز جمعه گذشته شروع شد بخشی از مراتع کوهستانی که بیشتر پوشش گیاهی علوفه‌ای بود در آتش سوخت و همچنین بخشی از درختان بنه، بادام و کنار موجود در منطقه دهرود نیز تحت تاثیر آتش قرار گرفته‌اند اما هنوز برآوردی از میزان خسارت صورت نگرفته و و نیازمند بررسی دقیق است.

وی ادامه داد: احتمال داده می‌‍شود علت آتش سوزی عامل انسانی باشد اما قطعی نیست و پس از مهار آتش علت آن به صورت دقیق بررسی می‌شود.

آتش در طبیعت روشن نکنید

منتظری اضافه کرد: با تمام توان خود پی‌گیر خاموش کردن آتش هستیم اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، انتقال وسایل و امکانات تا نقطه‌ای با وسایل نقلیه انجام و پس از آن باید با استفاده از کوله پشتی به وسیله افراد پیاده انجام شود که این کار در این شرایط بسیار سخت است.

وی گفت: در زمان حاضر آتش در منطقه محدودی قرار دارد و هماهنگی‌های لازم با رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع برای امدادرسانی هوایی انجام شده است.

منتظری اضافه کرد: از مردم انتظار می‌رود آتش در طبیعت روشن نکنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم چرا که طبیعت متعلق به تمام مردم است و چنین آتش سوزی‌هایی همه را متضرر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.