رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات کرونایی برای کارفرمایان در کشور ۷۵ هزار میلیارد تومان است، هنوز ابلاغی در استان به لحاظ سهم تسهیلات نداریم، معمولا سهم استان ۷ تا ۸ درصد است که حدود پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.

سهم خراسان رضوی از تسهیلات کرونایی کارفرمایان چه قدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی در خصوص تسهیلات کرونایی کارفرمایان در استان، اظهار کرد: این تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای کارگاه‌هایی که تحت شرایطی مجبور به تعطیلی شدند مانند تالارها، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی، به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان بوده که سود این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.
وی بیان کرد: تاکنون دستورالعمل اجرایی برای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیامده، منابع اساسا در اختیار وزارت کار بوده و دستگاه متولی وزارت کار است، بخشی که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند با همکاری ما انجام می‌شود. در این زمینه تالارها، رستوران‌ها، واحدهای تولید و عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، قنادی‌ها، آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه، قهوه‌داران، مراکز تولید صنایع دستی و مراکز اقامتی تحت شمول این تسهیلات هستند و این بخش تحت پوشش وزارت صمت است.
رجوعی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان حمل و نقل و راهداری و سازمان تربیت بدنی نیز واحدهایی دارند که زیر نظر آنها هستند و مشمول این تسهیلات می‌شوند. کل تسهیلات در کشور ۷۵ هزار میلیارد تومان است، هنوز ابلاغی در استان به لحاظ سهم تسهیلات نداریم، معمولا سهم استان ۷ تا ۸ درصد است که حدود پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.
رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی مشمول این تسهیلات هستند، اما اینکه همه متقاضی تسهیلات بوده و شرایط را داشته باشند مشخص نمی‌شود. با این مقدار تسهیلاتی که داریم اگر همه واحدها هم تقاضا دهند، باز هم محدودیتی نخواهیم داشت، زیرا عدد تسهیلات خوب است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.