۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 705934

جلسه هم‌اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» که به دعوت حمیدرضا حاجی بابایی انجام شده بود، صبح امروز ششم خردادماه ۹۹ در مسجد امام صادق(ع) تهران با حضور منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد.

حاجی‌بابایی طرفدارانش را جمع کرد

قدس آنلاین: بنابر گزارش ایلنا، در این جلسه حدود ۷۰ تا ۸۰ منتخب مجلس یازدهم از جمله افراد شاخصی چون حمیدرضا حاجی‌بابایی، شمس‌الدین حسینی، علی نیکزاد، علیرضا سلیمی، سید محمد موحد و... حضور دارند.

در این مراسم علی نیکزاد منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی که اسلام را قبول دارد و جمهوریت مردم‌سالاری دینی را تضمین کرده است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی با مجاهدت دفاعی و علمی به عزت‌مندی رسید، اما واقعیت این است که ما از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

نیکزاد با بیان اینکه مشکلات عدیده موجود را در انتخابات ملاحظه کردیم، بیان کرد: مردم در انتخابات اخیر بدون تعارف به دولت و به مجلس دهم نمره قبولی ندادند. مردم به همه ما پیام دادند و به دنبال تغییر بودند اما با عمق جان به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و شهدا علاقه‌مندند اما در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال تغییر هستند.مجلس دهم ناکارآمدی خود را نشان داد و قوه قضاییه باید با یقه سفیدها برخورد کند.

منتخب مردم اردبیل و ثمرین در مجلس یازدهم تأکید کرد: ما می‌خواهیم سربازی آقا و نوکری مردم را کنیم، بنابراین در مجلس یازدهم باید کاری کنیم که مجلس کارآمدی خودش را نشان دهد.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه برای قدرت و حضور در هیات رییسه نیامده‌ام، گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما این استمزاج را درست نمی‌دانم اما آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد، ما با حضور آقای حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر درست عمل نکنیم واکنش منفی نشان می‌دهند.

نیکزاد با بیان اینکه آقای حسینی را از خودم بهتر می‌دانم اما وی قبول نکرد که در هیأت رییسه باشد، افزود: هیأت رییسه باید خادم نمایندگان باشد و باید بیرون از مجلس اقتدار داشته باشد و از کیان و شأن و جایگاه مجلس دفاع کند. باید بدانند که نظر خودشان به نمایندگان ارجحیت ندارد، تواضع و توکل داشته باشند.

حاجی بابایی با ساز و کار مجلس آشناتر است

شمس الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن و رامسر در مجلس یازدهم نیز در جلسه هم اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد حاجی بابایی و سایر منتخبین مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت می‌کردیم پیشنهاد دادند که از میان ما سه نفر یک نفر کاندیدای ریاست شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیده که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

حسینی ادامه داد: اگرچه آقای حاجی‌بابایی برای ما عزیز هستند اما آقای نیکزاد نیز دارای سوابق بسیار خوب هستند اما جمع‌بندی این بود که در خدمت آقای حاجی‌بابایی باشیم و بنا به اینکه ایشان با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند قرار شد آقای حاجی بابایی در این جایگاه قرار بگیرد که من همینجا به ایشان تبریک می گویم.

وی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که علیرغم همه فشارها در جمع افرادی که کاندیدای نائب رییسی هستند قرار بگیرند. البته افرادی مثل آقای دکتر مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی برای نایب رئیسی حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی بابااینکاره نیست.قالیباف بهتره ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    فقط قالیباف