۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 705937

خسارت‌دیده‌های سینما میلیونر می‌شوند!

جبار آذین/ منتقد سینما و تلویزیون

قرار است تولیدکنندگان بیست و یک فیلمی که باید در ایام نوروز رنگ پرده سینماها را می‌دیدند اما قربانی شرایط کرونایی و تعطیلی سینما شدند، وام چهار درصدی ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

خسارت‌دیده‌های سینما میلیونر می‌شوند!

 قدس آنلاین: به لطف و مرحمت رئیس سازمان سینمایی قرار است در اقدامی بی‌نظیر، کارشناسانه و تاریخی! تولیدکنندگان بیست و یک فیلمی که باید در ایام نوروز رنگ پرده سینماها را می‌دیدند اما قربانی شرایط کرونایی و تعطیلی سینما شدند را میلیونر کند!

سازندگان فیلم‌های یاد شده که برخی با وام و کمک همسایه‌ها فیلم‌های خود را ساخته‌اند و برخی فیلم‌ها بیش از چند میلیارد هزینه دربرداشته است با پر کردن فرم خسارت دیدگان کرونایی سینما، در صف دریافت وام سیصد میلیون تومانی ایستاده‌اند!

معلوم نیست با این بذل و بخشش ملوکانه از کیسه مردم، سینماگران بیکار و مقروض چه باید بکنند و چه زمان می‌توانند از شر کرونا خلاصی یابند و اگر مافیا اجازه دهد! فیلم‌هایشان اکران شوند تا بتوانند اقساط وام‌های بنیاد فارابی را که ارقام درشت بودجه سینمایی را بر سرسفره تولیدات دکوری و سیاسی دولتی به اتفاق رفقا حیف و میل می‌کند، پرداخت کنند.

همچنین تکلیف کمک مالی بدون عوض به سینماگرانی که کرونا پروژه‌های سینمایی آنها را به تعطیلی کشید و مقروضشان کرد همچنان نامشخص است.

نکته مهم اینکه اکنون سازمان سینمایی با توجه به تعطیلی سینماها و اجرای برنامه‌هایی به نام سینما و رکود تولید و اکران و در صورت گل گرفتن درهای گشاد جشنواره‌های بودجه برباده موسوم به فیلم فجر، کلی پول خرج نکرده و تلنبار شده در انبان خود دارد و خواهد داشت که می‌تواند با کار کارشناسی توسط سلامت اندیشان سینما آن مبالغ هنگفت را به عنوان کمک مالی بلاعوض به سینماگران بیکار و آسیب‌دیده اهدا کند و سد وام‌بازی را از سر راه خسارت دیدگان سینما بردارد. این کارشدنی است، البته اگرحیف و میل‌هاو لفت و لیس‌ها اجازه دهد!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.