رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: در حال حاضر با نزدیک به ۵۰ درصد ریزش متقاضی و مشتری موجه شده ایم و با وجود رعایت تمام پروتکل های بهداشتی هنوز مردم تمایلی به خرید از رستوران ها و حضور در این مکان ها ندارند و برای استفاده از این مکان ها رعایت می کنند.

ریزش ۵۰ درصدی مشتریان رستوران‌ ها در مشهد

پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، از اوایل اسفند ۹۸ بیش از ۹۰ درصد از فعالان صنفی از جمله رستوران داران مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شدند. تعطیلی که به درازا کشید تا اینکه بالاخره با اتمام ماه مبارک رمضان رستوارن ها عملا مشغول به فعالیت شدند.

در خصوص فعالیت های جدید رستواران ها حسن امیری رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد بیان کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، فعالیت همه رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پذیرش مشتری بلامانع و آزاد شده است.

وی افزود: طبق پیش بینی ها متاسفانه در حال حاضر با نزدیک به ۵۰ درصد ریزش متقاضی و مشتری موجه شده ایم و با وجود رعایت تمام پروتکل های بهداشتی هنوز مردم تمایلی به خرید از رستوران ها و حضور در این مکان ها ندارند و برای استفاده از این مکان ها رعایت می کنند.

امیریان در خصوص افزایش نرخ رستوارن ها در سال جدید گفت: هنوز افزایش قیمتی صورت نگرفته است ولی احیانا تا یکی دو ماه آینده حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد به مبلغ نرخ اضافه خواهد شد که البته با وجود گرانی مواد غذایی و بالا رفتن دستمزدها مبلغ ناچیزی است. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تقریبا ۲۰ درصدی از رستوارن دارانمان را از دست دادیم.

رئیس اتحادیه رستوران داران گفت: تمام دستورات و پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت به همه اعضا ابلاغ شد است و اعلام شده که الزاما باید همه رستوارن ها از مواد ضد عفونی کننده در ورودی های رستوران ها استفاده کنند و تمام سالن دارها، آشپزها و ...تمام پرسنل طبق پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از دستکش، ماسک و کلاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: همه رستوران ها موظفند هر ۴ ساعت یک بارمحل طبخ غذا را ضد عفونی کنند و نظارت های لازم هم برای انجام این امورات شکل می گیرد .

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.