سفیر پیشین آمریکا در ناتو از سیاست خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در بحران کرونا به شدت انتقاد کرد.

سفیر پیشین آمریکا در ناتو از سیاست خارجه واشنگتن در بحران کرونا انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، نیکولاس برنز، سفیر پیشین آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی با سایت "تی آنلاین" آلمان اظهار کرد: ما با اولین بحران بزرگ بین‌المللی در طول ۷۵ سال گذشته مواجه هستیم؛ بحرانی که آمریکا در آن تصمیم گرفت آن را مدیریت نکند، همچنین هم‌پیمانان ما در اروپا نیز معتقد هستند که ما مدیریت این بحران را در دست نداریم.

برنز در مسایل سیاست خارجه به جو بایدن، رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات مشاوره می‌دهد.

برنز پیش‌بینی می‌کند در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی، روابط تنش زده آلمان و آمریکا بهبود یابند.

این چهره دموکرات گفت: آلمان باید دوباره شریک ضروری آمریکا شود و ما نیز باید به شریک ضروری آلمان تبدیل شویم.

همچنین سفیر پیشین آمریکا در ناتو با تاکید بر اهمیت روابط کشورش با فرانسه و به طور کلی با اتحادیه اروپا، گفت: آلمان به دلیل قدرت اقتصادی و موقعیت پیشگامش در اتحادیه اروپا، در این زمینه در جایگاه اول قرار دارد.

برنز در ادامه با انتقاد از نحوه برخورد ترامپ با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: صریح بگویم، برای من چند باری که ترامپ با صدراعظم آلمان با گستاخی رفتار کرد، شرم‌آور بود.

این دیپلمات اسبق آمریکا که مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد است، در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر این کشور در ناتو بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.