مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۶۶ عنوان برنامه در مدت زمان ۴۳ هفته در ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سطح استان برگزار می شود.

۶۶ عنوان برنامه در ۴۰ سالگی دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، پس از ابلاغ برنامه‌های این مناسبت از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و وزارت کشور در قالب ۴۳ دستورالعمل ابلاغ شده و برنامه‌های اجرایی آن در قالب ۶۶ عنوان تا ۴۳ هفته (از سوم خرداد تا ۲۲ اسفند) اعلام شده است.
او افزود: ما همواره با دست‌های خالی به افتخارات بزرگ دست یافتیم و نمونه بارز آن ۸ سال دفاع مقدس است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه زیر بار ظلم و زور نمی‌رود و به کسی ظلم نمی‌کند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان پس از جنگ تحمیلی هم نقشه‌های شوم متعددی داشتند که به لطف الهی تمامی آنان نقش بر آب شده و به‌خود می‌بالیم که به برکت ۸ سال دفاع مقدس و خون‌های پاک شهدا اینچنین در عرصه‌های مختلف افتخارآفرین هستیم.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: دشمنان هیچگاه بیکار نمی‌شینند و همانگونه که ما به دنبال تعریف هستیم دشمن به دنبال تخریب و تحریف است و به فرموده مقام معظم رهبری باید به لحظه مقابل شیطنت‌های دشمنان بایستیم و پاسخ کوبنده بدهیم.
او تصریح کرد: دشمن در شهادت شهید سلیمانی اعلام کرد که یک تروریست را از صحنه خارج کردیم و قبل از آن هم مجموعه مقدس سپاه را تروریست خواند و در هر دو موضوع پاسخ‌های کوبنده و جواب‌های دندان‌شکن ملت شریف ایران را شاهد بودیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص نقش پررنگ خراسان در دوران جنگ تحمیلی، تاکید کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۵۰۰ هزار نفر اعم از بسیجی، نظامی، امدادی، درمانی، هلال احمر و ... را از خراسان بزرگ داشتیم که از این میزان ۵۰ درصد آنان داوطلبانه در میدان نبرد با دشمن حاضر شدند و در کنار پشتوانه ۳.۵ میلیونی خانواده‌های آنان بود؛ امروز هم دفاع مقدس در جریان است و در موضوع کرونا ملت ایران در ۳ ماه اخیر سنگ‌تمام گذاشتند و با غیرت تمام در صحنه‌های مختلف مبارزه با کرونا حاضر شدند و نتیجه آن عملکرد موفق ایران به لحاظ مبتلا، درمان و فوتی بوده است.
یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: آمریکای جنایکار که در تمامی موضوعات ادعاهای بسیار دارد ناکارآمدترین کشور در بحث مبارزه با کرونا بوده و بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها و کمترین آمار بهبودیافتگان را دارد؛ اما در سوی مقابل افتخارات ایران در تمامی عرصه‌های این حوزه دیده شد و حتی در سخت‌ترین کار که تدفین اموات بود داوطلبانه حاضر شد، کاری که در کشورهای دیگر مشاهده نشد.
او در خصوص شهدای گمنام افزود: در سطح استان ۱۰۶ نقطه داریم که ۵۴ نقطه آماده شده و ۲۱ نقطه دیگر نیز در حال آماده‌سازی و ۳۱ مورد باقی‌مانده که ۲۱ مورد آن آغاز شده است که در بازه زمانی ۶ ماهه انجام می‌شود و ۱۰ مورد دیگر هم در حال پیگیری است که باید با مشارکت خیران‌نیک‌اندیش و مسئولان محلی انجام شود
او افزود:ساخت یادمان‌های شهدا با درخواست اهالی و ساکنان محل انجام می‌شود؛ همچنین ۳۰۵ شهید گمنام تدفین شده در خراسان رضوی داریم که ۷ نفر در دوران دفاع مقدس و ۲۹۸ شهید دیگر پس از جنگ تحمیلی بوده و تاکنون ۶ نفر در سطح استان از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند.
حسینقلی زاده بیان کرد: فاز اول باغ موزه آماده افتتاح است و برای این پروژه ۴۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده که تاکنون ۱۵ میلیارد آن هزینه‌کرد شده و تا این لحظه ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و فاز دوم آن نیز تا آذر ماه امسال افتتاح می‌شود و مجموع آن در ۵ فاز ساخته خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای کل پروژه باغ موزه کافی نیست و قطعاً با توجه به رشد قیمت‌ها افزایش این مبلغ نیاز است که از طریق استانداری، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و دیگر مجموعه‌ها در حال پیگیری هستیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.