مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت ملخ در سطح هزار و ۳۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مبارزه با ملخ در خراسان رضوی به هزار و ۳۹۰ هکتار رسید

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج‌نیا  گفت: از این میزان مبارزه با آفت ملخ بومی که هر سال مشاهده می‌شود، بیشترین سطح مبارزه در شهرستان جغتای با حدود ۵۵۰ هکتار بوده است.

وی افزود: مبارزه با آفت ملخ بومی تاکنون در شهرستان‌های گناباد، فریمان، سبزوار، رشتخوار، خوشاب، تایباد و خواف انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: پایش مستمر در شهرستان‌های جوین، بجستان و تربت‌جام در حال انجام است.

وی گفت: مبارزه با ملخ صحرایی هم اکنون در استان خراسان جنوبی در حال انجام است و مرزهای مشترک خراسان رضوی با این استان بطور مداوم رصد و پایش می‌شود.

حلاج‌نیا افزود: برای کمک به استان خراسان جنوبی سه دستگاه سمپاش ارسال کرده‌ایم و در صورت نیاز آمادگی افزایش کمک‌ها را داریم.

وی ادامه داد: هوشیاری کشاورزان و کارشناسان و رصد وضعیت در این زمینه بسیار مفید است و به محض ورود احتمالی این آفت به استان خراسان رضوی با آن مبارزه خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ملخ‌های بومی هر سال در این استان مشاهده شده و مبارزه با آن صورت می‌گیرد و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری اجازه گسترش به آن داده نمی‌شود.

وی افزود: مشکلی در زمینه مبارزه با این آفت نداریم و سم مورد نیاز و دستگاه‌های سم‌پاش به مقدار و تعداد مورد نیاز تامین شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.