کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان در پاسخ به دعوت مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه به مردم، هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی ویژه نیازمندان بخش احمدآباد از توابع شهرستان مشهدآماده کردند و برای توزیع تحویل ناحیه مقاومت بسیج سپاه کمیل دادند.

ایران خودرو خراسان ۱۴۰۰ بسته معیشتی ویژه نیازمندان آماده کرد

به گزارش قدس آنلاین، نماینده فریمان، سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که روز سه‌شنبه در محل کارخانه ایران خودرو برگزار شد، گفت: واحد صنعتی ایران خودرو با این که در مسیر تردد بین نیشابور و مشهد قرار دارد و وضعیت ابتلای به کرونا در روزهای نخست شیوع آن در نیشابور اصلا مناسب نبود با این حال هیچ مورد فوتی از این بیماری نداشت.

احسان قاضی زاده هاشمی افزود: واحد ایران خودرو خراسان تمهیدات پیشگیرانه و کنترلی بسیار مناسبی برای پیشگیری از شیوع کرونا اتخاذ کرد و نه تنها در این واحد بلکه در هیچ یک از واحدهای شهرک صنعتی منطقه بینالود این بیماری شیوع نیافت.

وی ادامه داد: با این حال به دلیل مجاورت بخش احمدآباد با مشهد، موارد فوت ناشی از کرونا را شاهد بودیم که آمار فوتی‌ها در این بخش بیش از رضویه و فریمان و روستاهای مشهد و حاشیه آن بود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه بر اثر شیوع کرونا بسیاری از بخشهای خدماتی در خراسان رضوی تعطیل و کارکنان آنها بیکار شدند به طوری که ۵۳ هزار نفر از این استان برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کردند.

قاضی زاده هاشمی افزود: تلاش کردیم با انجام برخی اقدامات، آسیبهای ناشی از کرونا در حوزه انتخابیه فریمان و سرخس، بخشهای رضویه و احمدآباد را به حداقل برسانیم که برگزاری رزمایش همدلی یکی از این اقدامات برای کمک به اقشار آسیب پذیر بود.

وی ادامه داد: رزمایش همدلی و فرمان رهبر معظم انقلاب باعث جذب حجم کمکهای مردمی بسیاری از سوی مردم شد و گروه ایران خودرو در تهران و خراسان رضوی دنباله روی این حرکت شدند.

نماینده فریمان، سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون با همکاری ستاد فرمان امام راحل، آستان قدس رضوی، سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین منطقه بسته‌های معیشتی و غذای گرم و مواد غذایی متعددی تهیه و در چندین مرحله پس از نیمه شعبان بین نیازمندان و آسیب دیدگان منطقه به ویژه ملک آباد و احمدآباد توزیع شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشارکت واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بینالود در مقابله با کرونا افزود: واحدهای کوچک صنعتی در توزیع مواد ضدعفونی و همچنین مشارکت در تهیه بسته‌های معیشتی فعالیت زیادی انجام دادند.

وی شرکت ایران خودرو خراسان رضوی را دارنده یکی از باکیفیت ترین خطوط تولید خودرو دانست و ادامه داد: این شرکت برنامه پایان دادن به تولید خودرو پژو ۴۰۵ را در دستور کار دارد و قرار است خط تولید جدیدی را جایگزین آن کند.

او ابراز امیدواری کرد که شرکت ایران خودرو خراسان در کنار توزیع هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بخش احمدآباد، ضمن استمرار این کمکها، عمل به مسوولیت اجتماعی خود در قالب کمک به اجرای پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی منطقه را نیز ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در این مراسم گفت: یکی از مسوولیتهای این شرکت در قبال نظام جمهوری اسلامی برقراری امنیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در شعاع ۶۰ کیلومتری از محل استقرار کارخانه است.

بیژن زاهدی فر افزود: تاکنون شرکت ایران خودرو خراسان در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود در ساخت و تجهیز مدرسه، کمک به نیازمندان و مواردی از این قبیل اقدامات زیادی انجام داده است که از جمله آنها کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به ساخت مدرسه در مناطق سیلزده خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: تهیه هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی برای توزیع بین نیازمندان بخش احمدآباد از دیگر اقدامات شرکت ایران خودرو خراسان در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی اش است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: ارزش هر بسته معیشتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که حاوی یک کیسه برنج، قوطی رب گوجه فرنگی، حبوبات، کنسرو ماهی و ماکارونی است که توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه کمیل بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

زاهدی فر افزود: این شرکت توزیع بسته‌های معیشتی را هر دو ماه یک بار تا پایان سال ادامه خواهد داد.

وی مشارکت ایران خودرو خراسان در موضوعاتی چون تامین آب، رسیدگی به مسایل زیست محیطی، رسیدگی به امور رفاهی کارکنان و رشد فرهنگی منطقه را از دیگر اقدامات این واحد اقتصادی در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود دانست.

او اضافه کرد: طی چند سال اخیر شرکت ایران خودرو خراسان اقدام به جذب هزار و ۵۶۰ نفر نیروی انسانی کرده که این اقدام در کاهش نرخ بیکاری بخش احمدآباد تاثیر چشمگیری داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کمیل در بخش احمدآباد نیز در این مراسم گفت: این ناحیه در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای کمک مومنانه به مردم در بهار امسال پنج هزار بسته معیشتی توزیع کرد.

سرهنگ حسین دهقانی افزود: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) سامانه‌ای طراحی شده است که همه کمکها از طریق این سامانه بین افراد نیازمند توزیع می‌شود و یک عدالت توزیعی در این زمینه شکل گرفته است.

شرکت ایران خودرو خراسان با مساحت ۷۴۰ هکتار بزرگترین شرکت خودروسازی در شرق کشور است که در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است. این کارخانه در شهرک صنعتی بینالود واقع در  ۵۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.