رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، گفت: بیش از چهار هزار جلد کتاب بدون مجوز انتشار و ممنوعه کشف و در این رابطه ۱۱ نفر دستگیر شدند.

کشف 4 هزار جلد کتاب غیرمجاز و ممنوعه در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سردار علی ذوالقدری با اشاره به اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب اظهار داشت: سوم خرداد ماه،مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی طرح بازدید و نظارت از واحدهای صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب های غیرمجاز و ممنوعه را اجرا و از ۶۶ واحد صنفی کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان این صنف سرکشی کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس،مشخص شد که برخی از مالکان و فروشندگان کتاب اقدام به نگهداری و خرید و فروش کتب و نوشته‌های غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار می کند که با هماهنگی از سوی کارشناسان اتحادیه صنفی مذکور و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی،و با اخذ دستور قضایی تعداد۱۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: در بررسی های انجام شده بیش از ۴هزار جلد کتاب و دست نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار خرید و فروش و عرضه جمع آوری و کشف که با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور پلمپ این واحدهای صنفی صادر شد.

ذوالقدری خاطر نشان کرد: تمامی کتب های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تحویل و افراد دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا عمومی معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.